چاپ        ارسال به دوست

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم:

هم‌افزایی مراکز پژوهشی و توسعه کیفی پژوهش‌ها، سیاست اصلی وزارت علوم است

دکتر محسن شریفی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از مراکز پژوهشی استان قم گفت: هم‌افزایی مراکز پژوهشی و توسعه کیفی پژوهش‌ها، سیاست اصلی وزارت علوم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر شریفی در ادامه برنامه های خود در قم، در نشستی با مسئولان پژوهشی این استان که در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق ع برگزار شد، از انتظارات وزارت علوم از مراکز پژوهشی در انجام پژوهش‌های نو در حیطه‌های بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی نام برد و گفت: تلاش برای کشف مرزهای ناشناخته دانش از وظایف اصلی مراکز پژوهشی است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به سیاست های پژوهشی وزارت علوم، بر ضرورت عمق بخشی به فعالیت‌های پژوهشی با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی، بر لزوم استفاده پژوهشگاه امام صادق علیه‌السلام از ظرفیت های علمی سایر مراکز آموزشی و پژوهشی تأکید کرد.

در پایان این نشست دکتر شریفی و همراهان از بانک اطلاعات علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام بازدید کردند.

وی همچنین در ادامه و به منظور ارزیابی عملکرد چند واحد پژوهشی دیگر از ۴ مرکز پژوهشی شهر قم اعم از: مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه رشد (خصوصی)، مرکز پژوهشی روش علوم و تحقیقات اسلامی منیر (خصوصی)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (نهاد عمومی)، پژوهشکده بیماری های مشترک انسان و دام (خصوصی- در حال تاسیس) بازدید کرد.

در این بازدیدها که با حضور مدیران و پژوهشگران واحدهای پژوهشی فوق برگزار شد، ضمن ارزیابی عملکرد آنها، راهکارهای ارتقای توانمندی های علمی و پژوهشی به آنها ارائه شد.

 


١٣:٢٣ - دوشنبه ٥ آذر ١٣٩٧    /    عدد : ١٠١٤    /    تعداد نمایش : ١٤٢٤


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج