چاپ        ارسال به دوست

پيام دكتر محبي رئيس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته به مناسبت روز معلم و گراميداشت مقام استاد و دهه سرآمدي آموزش

 دكترحسين  محبي رئيس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته  به مناسبت روز معلم و گراميداشت مقام استاد و دهه سرآمدي آموزش پيامي صادر نمود.

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه متن پيام دكترحسين  محبي رئيس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته  به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

امام علي (ع):  مَنْ وَقرَ عالِماً فقدْ وَقرَ ربَّه

هركس دانشمندي را گرامي بدارد، بي‌گمان پروردگارش را گرامي داشته است.

استادي و معلمي مظهر شكوه و عظمت انسان­‌هايي است كه با عشق و ايثار علم را جرعه جرعه در جان­‌ها جاري مي‌­سازند و با دانش خويش فردايي باشكوه را به جامعه نويد مي‌­دهند. معلمي شغل و حرفه نيست بلكه ذوق و هنر توانمندسازي است كه به عنوان جلوه‌­اي از قدرت لايزال الهي در نخستين آيات قرآن كريم بر قلب پيامبر گرامي اسلام (ص) نازل شد. پيامبران الهي نيز با همين سيره و روش هدايت جامعه را به سوي نيك­بختي و سعادت تداوم بخشيده­‌اند. از اينرو نقش معلم را در سازندگي و ادامه نقش انبياء مي­‌دانند كه خالصانه و خستگي‌ناپذير در امر تعليم مجاهدت مي­‌نمايند. ياد استاد شهيد مرتضي مطهري در اين زمانه خود گوياي ويژگي‌­هاي بارز معلمي خستگي ناپذير است كه در مسير انديشه‌­ورزي جان خويش را هديه نموده است.

استادان دانشگاه در جامعه امروز داراي مسئوليت‌­هاي خطيري هستند كه اهميت اين مسئوليت­‌ها موجب وجوب قدرداني از آنها را، هرچند در برابر اجر خداوندي ناچيز جلوه نمايد، فراهم مي‌سازد.

آموزش دقيق و صبورانه، تحقيق و كندوكاو علمي، نوآوري فناورانه و توسعه بخش و از همه مهم‌­تر، تربيت و مربي­گري نسل جوان، مسؤوليت­‌هاي كليدي اساتيد دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته  است كه مورد توجه بوده و موجب موفقت هاي روز افزون و كسب رتبه ششم در بين دانشگاه هاي صنعتي، رتبه پنجم فناوري  و رتبه نوزدهم در بين همه دانشگاه هاي كشور و دستاوردهاي درخشان در عرصه هاي ملي و بين المللي شده است. راهي كه با تلاش استادان و خانواده دانشگاه براي فتح قله هاي علم و فناوري در راستاي ارتقا جايگاه كشور عزيزمان در مرجعيت علمي در سطح منطقه اي و جهاني ادامه خواهد داشت.

اينجانب با افتخار به خدمتگزاري در عرصه علم و دانش با گراميداشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهيد مرتضي مطهري ضمن عرض تبريك روز معلم و گراميداشت مقام استاد توفيقات روز افزون و سلامتي و سربلندي همه استادان محترم در سراسر ايران اسلامي بويژه اساتيد گرانقدر دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته  را در پرتو منويات مقام معظم رهبري (مدظلعه العالي) از خداوند متعال مسئلت دارم.

حسين محبي

رئيس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته 

 

 


٠٩:٤٠ - سه شنبه ١٢ ارديبهشت ١٤٠٢    /    عدد : ٣٨٦٧    /    تعداد نمایش : ٦٥٣


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج