چاپ        ارسال به دوست

بازدید دانشجویان دانشگاه از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی



بازدید دانشجویان دانشگاه از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی


تعدادی از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با هدف معرفی و آشنايي با نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي و نحوه توليد انرژي الكتريكي در آنها  از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی کرمان بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه در راستاي ارتباطات و همكاري‌هاي علمي، بازديد از نيروگاه سيكل تركيبي شهيد سپهبد قاسم سليماني 19 اردیبهشت به‌كوشش انجمن علمي برق دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتی و فناوري پيشرفته  و با همكاري و همراهي دكتر روح الله فدائي‌نژاد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه انجام شد.


 در اين بازديد که با حضور 35 دانشجوي تحصيلات تكميلي در رشته‌هاي مهندسي برق، مهندسي مكانيك، مهندسي هسته‌اي، مهندسي شيمي و سایر رشته ها برگزار شد دكتر فدائي‌نژاد در سخنانی به معرفی نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي و نحوه توليد انرژي الكتريكي در آنها پرداخت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.


يكي از كارشناسان نيروگاه نیز بخش های مختلف نيروگاه سيكل تركيبي شهيد سپهبد قاسم سليماني؛ شامل واحد‌هاي بخار، واحد‌هاي گازي و نحوه توليد انرژي الكتريكي توسط اين واحدها، ظرفيت آنها و دیگر موارد را معرفی کرد.


برپایه این گزارش، دانشجويان به ‌همراه كارشناس نيروگاه از بخش‌هاي مختلف نيروگاه سيكل تركيبي بازديد کردند و كارشناسان در حین بازدید پاسخگوی سوالات دانشجویان بودند.

همچنین در هنگام بازديد از اتاق كنترل، فيلم‌هاي كوتاهي از تاريخچه ساخت و تكميل اين نيروگاه، مشكلات فني پيش‌آمده و نحوه حل مشكلات پخش شد.


شایان ذکر است نيروگاه سيكل تركيبي شهيد سپهبد قاسم سليماني در زميني به مساحت ۱۲۰ هكتار در شهر باغين در نزدیکی شهركرمان احداث شده است.

بخش گاز نیروگاه شامل هشت واحد گازي و بخش بخار آن نيز شامل چهار واحد با همان ظرفيت توربين هاي گازي است كه در مجموع با بهره‌گيري كامل از تاسيسات بخش بخار ظرفيت اسمی اين نيروگاه بالغ بر یکهزار و 900 مگاوات خواهد بود و از اين حيث يكي از چند نيروگاه بزرگ كشور محسوب می شود.

 سوخت اصلي اين نيروگاه، گاز طبيعي و سوخت دوم آن گازوئيل است كه به كمك خطوط لوله به نيروگاه منتقل و در مخازن ۲۰ ميليون ليتري ذخيره و درصورت لزوم مورد استفاده قرار مي‌گيرد.




٠٩:٢٤ - يکشنبه ٦ خرداد ١٤٠٣    /    عدد : ٤٧٨٤    /    تعداد نمایش : ٢٣٥٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج