چاپ        ارسال به دوست

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در هفته ای که گذشت

به منظور انعکاس رویدادهای هفتگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، بسته خبری دانشگاه با عنوان ((دانشگاه در هفته ای که گذشت)) توسط روابط عمومی دانشگاه، تهیه شده است. می توانید از رویدادهای هفته گذشته دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در بازه زمانی 17 الی  21 فرودین ماه 1398 مطلع شوید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان ، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری در این بسته خبری، مربوط به دانشگاه بشرح ذیل است:

برگزاری مراسم دیدار نوروزی دانشگاهیان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان

مراسم دیدار نوروزی دانشگاهیان این دانشگاه در اولین روز کاری با حضور اعضای هیات رئیسه، جمعی از اساتید، کارکنان، روز شنبه 17 فروردین 1398 در سالن شماره دو مرکز همایشهای  دانشگاه برگزار گردید.

دراین آئین دانشگاهیان بعد از خواندن دعای تحویل سال و گوش جان سپردن به  فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 98 پای صحبت های رئیس دانشگاه نشستند.

دکتر آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در آئین دیدار نوروزی ضمن تبریک سال جدید به اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ، یاد و خاطره همکارانی راکه در سال 97 مرحوم شدند را گرامی داشت و با هموطنان مناطق سیل زده کشور نیز اظهار همدردی نمود.

درادامه دکتر آروین با اشاره به پیشرفت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه گزارشی ازاین فعالیت ها ارائه نمود و از خدمات و همکاری اعضای هیات علمی دراین باره تشکر نمود.

در پایان سخنا نشان نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با نامگذاری سال 98 به نام "رونق تولید" تاکید کرد: دانشگاه ها در مسیر تولید می توانند نقش جدی داشته و بازوی توانمندی برای دستگاه های اجرایی باشند. و خواستار فعالیت مضاعف بخشهای پژوهشی و آموزشی دانشگاه در این زمینه شد.

دکتر آروین در پایان از کلیه همکاران دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته که در جهت ارتقاء سطح کیفی آن تلاش میکنند صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.

مهمترین رویداد این هفته در دانشگاه سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به کرمان و حضور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان بود

دراین بازدید، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از شرکت‌های دانش بنیان شهرک صنعتی خضراء، و شرکت های مستقر درساختمان های کوشش و دانش نیزبازدید کرد.

سپس نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری که درمرکز همایشهای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برپا شده بود را افتتاح و از کلیه غرفه ها بازدید نمود

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان نیاز به همراهی افراد با اعتماد به نفس، خلاق و پیگیر دارد، گفت: بخش اصلی محیط کسب و کار در حوزه دانش بنیان، فردی است که باید اعتماد به نفس داشته باشد و از خستگی ها خسته نشود و دانش ، خودساختگی ، خودباوری، منابع مالی و.... موارد بعدی به شمار می روند.

دکتر ستاری بعد از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری ، در نشستی، با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ا زدیگر برنامه های صورت پذیرفته اعطای اسناد قرار داد واگذاری اراضی  شهرک علمی و فناوری کرمان به مدیران عامل پنج شرکت های فناور پارک علم و فناوری  از سوی دکتر ستاری و استاندار کرمان بود. لازم به توضیح است که: شهرک علمی و فناوری کرمان دارای ۵۰ هکتار زمین در کیلومتر ۲۸ محور هفت باغ(کرمان-ماهان) می باشد  و تاکنون در این شهرک جانمایی ۵۷ شرکت دانش بنیان  صورت گرفته که کمیته فنی و معماری پارک علم علم  و فناوری  با ۲۰ شرکت متقاضی موافقت نموده و از این تعداد ۶ شرکت موفق به انعقاد و دریافت قرار داد گردیده اند.

در پایان جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر فدایی استاندار و جمعی از مدیران کل استان برگزار گردید  از ۶ محصول فناورانه جدید پارک علم و فناوری در محل استانداری کرمان رو نمایی شد.

عناوین مهم ترین اخبار منتشر شده از سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از کرمان در رسانه های خبری بشرح ذیل می باشد

استاندار کرمان تاکید کرد:

شاخص های توسعه در استان کرمان بر مبنای ظرفیت های موجود ارتقاء یابد/لزوم تدوین برنامه جامع و علمی در مسیر توسعه کرمان

استاندار کرمان با اشاره به اینکه این استان در 25 شاخص از متوسط کشوری پایین تر است، گفت: این موضوع به معنای آن است که منابع و امکانات موجود در استان نتوانسته نقش موثری در اقتصاد و افزایش درآمد مردم استان داشته باشد.

- معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد:

تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان نیاز به همراهی دارد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان نیاز به همراهی افراد با اعتماد به نفس، خلاق و پیگیر دارد، گفت: بخش اصلی محیط کسب و کار در حوزه دانش بنیان، فردی است که باید اعتماد به نفس داشته باشد و از خستگی ها خسته نشود و دانش ، خودساختگی ، خودباوری، منابع مالی و.... موارد بعدی به شمار می روند.

- استاندار کرمان:

توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان نیازمند تحول در سیستم اداری است

استاندار کرمان گفت: متاسفانه سیستم اداری متناسب با تحولات ایجاد شده در حوزه شرکت های دانش بنیان نیست و باید به کارآفرینان این حوزه توجه شود.

- رسیدن به استقلال واقعی به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: هر کشور برای رسیدن به استقلال واقعی باید در محورهای سیاسی، اقتصادی و  فرهنگی به صورت جدی مستقل شود.

- درآمد شرکت های دانش بنیان در سال 97 بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان بوده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: درآمد حاصل از شرکت های دانش بنیان کشور در سال گذشته بین 80 تا 90 هزار میلیارد تومان و در سال 96 بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان بوده است.

- معاون علمی و فناوری رییس جمهور خبر داد:

6 هزار استارت آپ در کشور فعالیت دارند/ بزرگترین استارت آپ های منطقه در ایران هستند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در حال حاضر 6 هزار استارت آپ در کشور فعالیت دارند که درآمد حاصل از آنها در سال گذشته 80 تا 90 هزار میلیارد تومان بوده است.

برپایی اولین جلسه دوشنبه های قرآنی در سال جدید

این برنامه معنوی نیز طبق روال سال گذشته روز دوشنبه در نمازخانه آل یاسین دانشگاه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزارشد.

منتظر بسته های خبری دانشگاه در هفته های آینده باشید.

باتشکر - روابط عمومی

 


٠٨:٤٦ - يکشنبه ٢٥ فروردين ١٣٩٨    /    عدد : ١٣٨٩    /    تعداد نمایش : ١٤٦٠


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج