چاپ        ارسال به دوست

برای اولین بار در جنوب شرق ایران

رشته مهندسی پلیمر در دو گرایش فرآورش و علوم پایه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان راه اندازی گردید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رشته مهندسی پلیمر در دو گرایش فرآورش و علوم پایه برای اولین بار در جنوب شرق ایران در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان راه اندازی گردید.

دکتر رضا دهقانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با اشاره به گستردگی، تنوع آب و هوایی، منابع مهم معدنی و کشاورزی و همچنین سطح زیر کشت بالا در کشاورزی، اختلاف دمای بالا در طول شب و روز، کمبود منابع آب، تعداد روزهای آفتابی، منابع غنی معدنی و کاهش غنای این مواد و ... در استان کرمان خاطر نشان کرد: اینها فرصت ها و تهدید هایی هستند که اقتصاد استان را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند.

وی افزود: در این راستا گروه آموزشی مهندسی پلیمر، دانشکده شیمی و مهندسی شیمی اقدام به راه اندازی رشته مهندسی پلیمر در دو گرایش فرآورش و علوم پایه نموده و از ابتدای سال تحصیلی 99-98 جذب دانشجو در این رشته صورت خواهد پذیرفت.

معاون آموزشی و پژوهشی با بیان اینکه رشته مهندسی پلیمر شامل شاخه های مختلفی از جمله  شکلدهی، کامپوزیت، نانو فناوری، پلیمریزاسیون، بیومواد ،رنگ و چاپ است تصریح کرد: این رشته کاربرد فراوان و تاثیر گذاری  در صنایع بسته بندی، خودروسازی، لاستیک، زیست فناوری، هوافضا، موشکی، آبرسانی و آبیاری نوین، سامانه های ذخیره سازی انرژی، سلول های خورشیدی، رنگ و پوشش ها و ... دارد.

 


٠٨:٤٤ - سه شنبه ٤ تير ١٣٩٨    /    عدد : ١٥٢٥    /    تعداد نمایش : ١٧٢٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج