چاپ        ارسال به دوست

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در آئین معارفه دانشجویان نو ورود خاطرنشان کرد؛

دانشجویان از ارکان اصلی ارتقاء سطح کمی و کیفی دانشگاه هستند

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در آیین معارفه دانشجویان نو ورود این دانشگاه با تبریک به پذیرفته‌شدگان دانشگاه گفت: دانشجویان از ارکان اصلی ارتقاء سطح کمی و کیفی دانشگاه هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر محمدجواد آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ضمن خوشامدگویی و تبریک به دانشجویان نو ورود که بعد از سپری نمودن زحمات و تلاش‌های زیاد توانستند به مقطع تحصیلات تکمیلی و خاصه این دانشگاه ورود پیدا کنند؛ هدف اصلی از برگزاری این نشست را آشنایی دانشجویان با قوانین و مقررات دانشگاه و همچنین مطالبات معقول و منطقی خود در محیط آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان از ارکان اصلی ارتقاء سطح کمی و کیفی دانشگاه هستند.

دکتر محمدجواد آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در این مراسم با اشاره به استقرار و تعامل دانشگاه، پژوهشگاه و پارک از آن به‌عنوان ویژگی خاص دانشگاه تحصیلات تکمیلی نام برد که توانایی پاسخگویی به نیازهای علمی، پژوهشی و فناوری دانشجویان در یک مجموعه منسجم را دارد.

وی همچنین با اشاره به این مهم که این مجموعه با داشتن ابزارهای مناسب در زمینه تولید علم، نقش اساسی را ایفا نموده است از پارک علم و فناوری به‌عنوان ساختار جدیدی برای دانشجویان نام برد و تصریح کرد: تلاش می‌شود تا با برگزاری جلسات مشترک در این خصوص دانشجویان با مفاهیم کارآفرینی، کسب‌وکار و تبدیل ایده به ثروت نیز آشنا شوند.

رئیس دانشگاه اظهار داشت: این مجموعه توانسته است در حوزه پژوهش درزمینه‌های محیط‌زیست، انرژی و فرآوری مواد معدنی صاحب‌نظر و ایده باشد.

وی تأکید کرد: تعامل دو سوی از طرف دانشجویان با بالا بردن سطح کیفی سواد و دانش و همچنین مسئولین دانشگاه با فراهم نمودن تسهیلات و امکانات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حد توان و در چارچوب ضوابط و مقررات و ایجاد نظم و انضباط، می‌توان در تولید علم و گشایش مرزهای دانش، نقش اساسی را ایجاد نماید.

دکتر آروین در ادامه سخنانش عنوان کرد: مسائلی ازجمله تغییر و تحولات آموزشی و پژوهشی و جنگ در سال‌های اول انقلاب، باعث شد ازنظر تربیت نیروی انسانی متخصص دچار چالش شویم و باگذشت زمان جهشی با شیب منطقی رو به افزایش پیش رفت و متأسفانه در مقطعی از زمان به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب، افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، معضل بیکاری و کمبود شغل مناسب برای افراد تحصیل‌کرده، به وجود آمد.

وی در ادامه افزود: طی سنوات اخیر از سوی متصدیان امر سعی شده که درزمینه تربیت نیروی انسانی به کیفیت بیشتر بهاداده شود؛ و تأکید کرد: اگر بحران های موجود در سطح کلان جامعه هم برطرف شود؛ معضل بیکاری قشر تحصیل‌کرده تا حد زیادی مرتفع می‌گردد.

دکتر آروین در پایان سخنانش با تأکید بر بهره‌مندی از نظرات دانشجویان خواستار ارائه نظرات کارشناسی برای ارتقای عملکرد دانشگاه شد.

در ادامه مراسم دکتر لشکری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در مراسم به‌ویژه دانشجویان نو ورود اظهار امیدواری کرد که دانشجویان بتوانند بالاترین بهره‌وری را در راستای کسب علم و دانش‌اندوزی در دانشگاه کسب کنند.

دکتر لشکری در ابتدای سخنش، دانشگاه را بستری مناسب برای تمرین قانون‌مدار بودن دانست؛ و خاطرنشان کرد: دانشجویان سفیران قانون در جامعه هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی با اشاره به اینکه اولویت اصلی حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی ترویج فرهنگ قانون مداری است؛ از دانشجویان خواست تا بامطالعه دقیق ضوابط و مقررات و آئین‌نامه مای انضباطی، عفاف و حجاب و ارتباط بیشتر با بسیج دانشجویی، انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی مستقر در دانشگاه در راستای تحقق ارتقاء کرامت انسانی یاریگر این حوزه باشند.

وی در پایان بیان داشت: اصلی‌ترین رسالت دانشجویان در دانشگاه کسب علم و دانش است و تصریح کرد: یادگیری مهارت مای اجتماعی نیز در کنار آن می‌تواند آن‌ها را از آسیب‌های اجتماعی دوران دانشجویی و بعدازآن ایمن سازد؛ و افزود: مرکز مشاوره و سلامت با همکاری کانون همیاران سلامت دانشگاه در این زمینه آماده خدمت‌رسانی است.

گفتنی است در ادامه این مراسم میثاق نامه اساتید و دانشجویان به ترتیب توسط خانم‌ها دکتر راشدی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و پری‌دخت مصطفوی دانشجوی رشته نانو شیمی قرائت و در انتها کلیپ معرفی دانشگاه پخش شد.

 


١٠:٣٨ - چهارشنبه ١٧ مهر ١٣٩٨    /    عدد : ١٧٣٧    /    تعداد نمایش : ١٧٩٢


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج