چاپ        ارسال به دوست

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل:

مرکز تخصصی «آپا» در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و پیشرفته کرمان به بهره برداری رسید

مرکز جدید آگاهی‌رسانی پشتیبانی و امداد رایانه‌ای «آپا» دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مرکز جدید آگاهی‌رسانی پشتیبانی و امداد رایانه‌ای «آپا» دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، مدیرکل فناوری و اطلاعات و ارتباطات استان و مسؤولان دانشگاه گشایش یافت.
رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی وابسته به دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته درباره فعالیت این مرکز گفت: این مرکز با بودجه بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال آغاز به فعالیت کرده است و تاکنون بالغ بر ۳۰ درصد از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه تست نفوذ و تحلیل‌های امنیتی توسط این مرکز مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی با اشاره به برگزاری چند همایش در ارتباط با حوزه امنیت شامل جرائم رایانه‌ای و مقابله با آنها، شناخت باج افزارها و راه‌های مقابله با آن‌ها و شبکه اجتماعی بومی اضافه کرد: ارائه دوره‌های آموزشی و کاربردی و کارگاه‌های آموزشی و علمی در حوزه امنیت نیز از خدمات این مرکز است که تاکنون چند دوره و کارگاه در این زمینه ارائه کرده است.
همچنین دکتر حمیدرضا ناجی رییس مرکز "آپا" دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته مدیریت یکپارچه و ایجاد هماهنگی در واکنش به تهدیدات امنیتی در فضای سایبری و مدیریت زمان و منابع در مقابل موثر با تهدیدات امنیتی در حوزه سرویس‌ها و شبکه‌ها از اهداف اصلی راه‌اندازی این مرکز اعلام کرد.
در آیین بهره برداری از مرکز"آپا" لوح تقدیر پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل به دکتر حمیدرضا ناجی اهدا شد.




١٠:٠٢ - چهارشنبه ١٠ آبان ١٣٩٦    /    عدد : ١٧٦    /    تعداد نمایش : ٣٥٠٣


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج