چاپ        ارسال به دوست

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و توسط مرکز"آپا":

کارگاه آموزشی "موتوشاب" در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل کارگاه آموزشی توسعه موتور بومی تولید شبکه‌های اجتماعی "موتوشاب" با حضور مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان ها و ادارات استان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.
در این کارگاه رییس مرکز آگاهی، پشتیبانی و امداد رایانه ای "آپا" در سخنانی به معرفی «موتوشاب»، پرداخت.
دکتر حمیدرضا ناجی با تاکید بر امنیت در استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی خواستار استفاده از «موتوشاب» به عنوان یک شبکه بومی و امن شد.

وی تصریح کرد: موتوشاب با تاکید بر امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران، تمرکز بر نیازمندی‌های داخلی و معماری قابل توسعه، بهترین گزینه برای تولید یک شبکه اجتماعی ایرانی است.
وی گفت: با استفاده از «موتوشاب»، در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه، می توان شبکه اجتماعی خود را طراحی کرد.
رییس مرکز "آپا" عنوان کرد: توسعه موتور بومی تولید شبکه‌های اجتماعی به منظور تسهیل فرآیند طراحی و پیاده‌سازی شبکه اجتماعی توسط متولیان داخلی برنامه ریزی شده است.

به گفته دکتر ناجی استفاده از موتوشاب برای هر گروه اجتماعی ایرانی، می‌تواند اولین و بهترین گزینه برای تولید شبکه اجتماعی باشد.
وی با بیان اینکه این موتور با بهره‌مندی از معماری نوین و انعطاف‌پذیر و بر مبنای فناوری‌های متن‌باز توسعه داده شده است افزود: موتوشاب انشعابی از موتور محبوب اکسوال است و با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP و پایگاه‌داده MySQL طراحی شده که ضمن برخورداری از جامعه وسیع پشتیبانی و توسعه، قابلیت استقرار بر روی تمامی سیستم‌های عامل و محیط‌های اجرا را دارد.

در ادامه دکتر محمدمهدی فقیه عضو هیات علمی دانشکده مهنندسی برق و کامپیوتر سخنرانی خود را با عنوان امنیت چاپگرها ارایه کرد.
دکتر فقیه با تاکید بر رعایت مسایل ایمنی گفت: کاربران چاپگرهای متصل به شبکه نسبت به ارتقاء امنیت این دستگاه ها اقدام کنند تا از بروز مشکلات بزرگ تر جلوگیری نمایند.

همچنین دکتر احسان سلیمانی نسب عضو هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر نیز به ارایه مباحث امنیت در شبکه های بیسیم پرداخت.
وی با اشاره به اینکه اینترنت اشیا در حال ورود و فراگیر شدن است تصریح کرد: این پدیده لزوم امنیت در استفاده از شبکه ها یبیسیم را مضاعف کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کارگاه آموزشی "موتوشاب" چهارشنبه 10 آبان از ساعت 8 تا 13در مرکز همایش های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.



١٣:٢٠ - چهارشنبه ١٠ آبان ١٣٩٦    /    عدد : ١٧٧    /    تعداد نمایش : ٣٢١٥


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج