چاپ        ارسال به دوست

عضوهیات علمی دانشگاه؛

قرآن پاسخ دهنده به فطرت پرسشگر انسان است

  قاری قرآن و عضوهیات علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گفت: قرآن کریم پاسخ دهنده به فطرت پرسشگر انسان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکترمحمدمهدی فقیه با بیان اینکه قرآن باید جزئی از زندگی ما باشد تصریح کرد: وقتی انسان آیات قرآن را تلاوت می کند باتفکر و تدبر در معانی و مفاهیم آنها به پاسخ بسیاری از پرسش ها می رسد.

دکترمحمدمهدی فقیه افزود: قرآن، آرامش بخش است و پیوند با قرآن، موجب هدفمندشدن جنبه های مختلف زندگی و تصمیم گیری های صحیح می شود.

وی با اشاره به اعجاز علمی در قران گفت: بشر در سال های اخیر به یافته هایی رسیده که 1400 سال قبل در قران کریم به آنها اشاره شده است.

دکترمحمدمهدی فقیه عضو هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته  که از کودکی با قرآن انس دارد درباره ریشه علاقه اش به قرآن گفت: "مرحوم پدرم روحانی بود و دفترخانه ازدواج داشت. از همان کودکی مرا به کلاس های ترتیل قرآن فرستاد و تا سال 93 که فوت کردند همه فرزندان را به یادگیری و تامل در قرآن سفارش می کردند."

دکترفقیه که با ترتیل زیبا و صدای دلنشین معمولا هر روزبعد ازنماز ظهر و عصر آیاتی از قرآن مجید را در نمازخانه دانشگاه تلاوت می کند افزود: از کودکی در کنار علاقه به قرآن، به کامپیوتر نیز علاقه داشتم و پس از پایان دوره متوسطه در دبیرستان علامه حلی کرمان تحصیلاتم را تا مقطع دکتری کامپیوتر در گرایش نرم افزار ادامه دادم.

وی به طور ویژه از نوجوانان و جوانان خواست در کنار تحصیل علم و دانش، ارتباط خود را با قرآن حفظ کنند و قرائت قرآن و تدبر در آیات قرآن را جزء برنامه های روزانه خود قرار دهند.

 


٠٧:١٢ - دوشنبه ٥ آذر ١٣٩٦    /    عدد : ٢١٥    /    تعداد نمایش : ١٩٠٧


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج