چاپ        ارسال به دوست

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته؛

جامعه پژوهشگر؛ خلاق تر و تواناتر است

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در پیامی به مناسبت هفته پژوهش با تجلیل از پژوهشگران تصریح کرد:  جامعه پژوهشگر؛ خلاق تر، داناتر، تواناتر و موفق تر است.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن پیام به شرح زیر است:


 

هوالعلیم

 

مقام معظم رهبری (مدظله العالی):

 

«علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است»

 

جامعه پژوهشگر؛ جامعه ای خلاق تر، داناتر، تواناتر و موفق تر است. هیچ چیز به اندازه موفقیت های علمی نمی تواند به ماندگاری و قدرتمندی یک کشور در سطح داخلی و بین المللی کمک کند و از اینروست که فردوسی شاعر شیرین سخن پارسی گو قرن ها قبل سروده است: "توانا بود، هرکه دانا بود" همان اصلی که امروزه سازمان های بین المللی همچون "یونسکو" بر آن صحه می گذارند. برنامه ها و چشم اندازهای توسعه و تعالی هرچه ارتباط عمیق تری با پژوهش داشته و برآمده از تحقیقات بنیادین، اصیل و دقیق باشند عملیاتی تر خواهند بود و مسیر کشور را برای دستیابی به اهداف "سندچشم انداز" و جایگاه اول منطقه در زمینه های اقتصادي، علمي و فناوري هموار می سازند.

 

دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای کسب مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین المللی نقش اصلی را برعهده دارند.

 

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته نیز به عنوان دارنده رتبه نهم دربین دانشگاه های برتر صنعتی کشور و یکی از 7 دانشگاه برتر تخصصی منطقه ای، همواره کوشیده است در عرصه پژوهش و متناسب با اسناد بالادستی و بویژه "سند نقشه جامع علمی کشور" پیشگام باشد.

 

 هفته پژوهش فرصتی برای معرفی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و پاسداشت تلاش ارزشمند پژوهشگران است. با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و فعالان عرصه علم و فناوری، توفیق روزافزون جامعه علمی کشور را از خداوند منان خواستارم.

 

محمدجوادآروین

 

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان

 



١٣:١٩ - سه شنبه ٢١ آذر ١٣٩٦    /    عدد : ٢٥١    /    تعداد نمایش : ١٥٥٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج