چاپ        ارسال به دوست

به میزبانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد؛

نشست رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه بودجه کشور با رؤسای دانشگاه‌های استان کرمان

دکتر میرزا بزرگ رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه بودجه کشور، با حضور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، ضمن بازدید از دانشگاه، در نشستی، با حضور نماینده مردم کرمان و راور و نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه‌های استان کرمان و هیئت‌رئیسه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، در این نشست، با تبریک فرارسیدن عید مبعث و عرض خیرمقدم حضور دکتر میرزا بزرگ و شرکت کنندگان درنشست، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت، طرح‌ها و پروژه‌های انجام شده در سه حوزه آموزش، پژوهش و فناوری دانشگاه، عنوان کرد: این دانشگاه جهت انجام و تکمیل پروژه‌های عمرانی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین ساخت مسجد و حصار کشی اطراف دانشگاه و... نیاز به تامین اعتبار و بودجه دارد.

در ادامه نشست، سایر رؤسای دانشگاه‌های استان کرمان، ضمن معرفی طرح‌ها و پروژ‌ه‌های پیشنهادی و همچنین ارائه گزارش وضعیت اعتبارات و بودجه دانشگاه‌ها، خواستار افزایش اعتبارات تخصیصی جهت انجام فعالیت‌های مربوطه شدند.

دکتر میرزا بزرگ رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه بودجه کشور، در این نشست در پاسخ به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی شرکت کندگان عنوان کرد: سازمان برنامه بودجه همواره در جهت رفع مشکلات اعتباری آموزش عالی گام برداشته و تاکید کرد: از طرح‌ها و پروژه‌هایی که برنامه مدون داشته باشند؛ حمایت خواهد کرد.

در پایان نشست، دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در جمع‌بندی مباحث مطرح شده اظهار کرد: سازمان برنامه بودجه همواره همکاری و تعاملات بسیار خوبی در زمینه بحث اعتبارات آموزش عالی داشته است.

وی افزود: در راستای ایجاد روحیه مهارت محوری در دانشگاه ها مصوباتی از جمله اعطای تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات، افزایش بودجه کلیه مراکز آموزش عالی، اختصاص تسهیلات بانکی به میزان درآمد اختصاصی، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که از سال آینده با تأیید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

دکترزاهدی با اشاره به اینکه امروزه، دانشگاه‌ها باید تنها به انتشار مقاله اکتفا نکرده و به سمت مهارت محوری و کارآفرینی پیش روند؛ تاکید کرد: هر دانشجو در طول دوران تحصیل بایستي درکنار آموزش دروس تئوری، به صورت عملی نیز مهارت هایی را فراگیرد؛ تا بعد از فراغت از تحصیل به مدد دانش و مهارت کاربردی اي که در دانشگاه فراگرفته، بتواند وارد بازار کار شده و در رونق اقتصادی جامعه نقش موثری داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده این مهم به تصویب رسیده و همچنین تصریح کرد: درباره همسان‌سازی حقوق کارکنان غیر هیئت علمی وزارت علوم با کارکنان غیربالینی وزارت بهداشت نیز توافقاتی به عمل آمده که در سال 1400 این موضوع نیز محقق خواهد شد.

دکتر محمد مهدی زاهدی در پایان سخنانش با تاکید  بر جایگاه پارک علم و فناوری به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از  دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته،  اذعان داشت: اعتبارات بودجه‌ای ویژه‌ای به منظور ارتقاء سطح فعالیت‌های حوزه فناوری این دانشگاه درجهت رفع نیازهای استان در زمینه فناوری و کارآفرینی، در نظر گرفته شده، که  فعالیت‌های پارک علم و فناوری را در سراسر استان طبق گذشته استمرار خواهد بخشید و ایجاد پارک علم و فناوری دیگری دراستان کرمان ضرورتی ندارد.

گفتنی است در حاشیه این نشست دکتر حسن میرزا بزرگ از آزمایشگاه‌های مستقر در ساختمان دانشکده عمران دانشگاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت آنها از نظر کمبود تجهیزات قرارگرفت.

 


١٤:٢٤ - پنج شنبه ٢١ اسفند ١٣٩٩    /    عدد : ٢٥٤٥    /    تعداد نمایش : ٣٢٣٠


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج