چاپ        ارسال به دوست

سرپرست پارک علم و فناوری در بازدید استاندار کرمان از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته اعلام کرد:

در افق 1400 ، راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری دانشگاهی در سه شهر صنعتی استان کرمان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر سپهوند سرپرست پارک علم و فناوری در نشست برگزار شده درحاشیه بازدید دکتر زینی وند استاندار کرمان از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته اعلام کرد: در افق 1400، راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری دانشگاهی در سه شهر صنعتی استان کرمان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر محمد رضا سپهوند سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان درتشریح تاریخچه پارک علم و فناوری استان عنوان کرد، بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی با محوریت راه اندازی پارک علم و فناوری در استان تاسیس گردید و طبق  تایید شورای نگهبان و نیز مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، پارک علم و فناوری استان کرمان به مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی اعطا شد و اساسنامه پارک علم و فناوری استان کرمان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب گردید.

دکتر سپهوند اهم اقدامات انجام شده در پارک علم وفناوری را به ایجاد شش مرکز رشد واحدهای فناور با همکاری دانشگاه ‌های استان از جمله دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، دانشگاه صنعتی سیرجان، دانشگاه جیرفت، دانشگاه بم و دانشگاه زرند برشمرد و اذعان داشت: حضور بیش از ۲۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این پارک، یکی از شاخصه های موفق آن در فعالیت استانی پارک علم و فناوری استان می باشد.

سرپرست پارک علم و فناوری از ‌پیگیری جهت راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری دانشگاهی در سه شهر صنعتی استان با همکاری دانشگاه های ولیعصر (عج) رفسنجان، صنعتی سیرجان و جیرفت در افق ۱۴۰۰ پارک علم و فناوری استان کرمان خبر داد و حمایت مدیریت استان در انجام این امر مهم را حائز اهمیت دانست.

در ادامه دکتر رضایی‌زاده معاونت فناوری پارک علم و فناوری استان با اعلام میزان حمایت مالی از واحدها و شرکتهای فناور مستقر در پارک و مراکز رشد در تمام استان به معیارهای مصوب گروه بندی پارکها اشاره کرد.

وی در خصوص رتبه پارک علم و فناوری استان کرمان اظهارداشت: بر اساس شاخصهای ارائه شده از طرف وزارت علوم، این پارک دارای رتبه توسعه یافته می باشد.

.وی  در پایان سخنانش ضمن بررسی اکوسیستم فناوری استان و نقش پارک علم و فناوری، سازمانها، ادارات، دانشگاه ها و مدیریت استان در آن به ضرورت همراهی و تحرک بخش‌های مختلف این اکوسیستم  اشاره کرد و بر نیاز تأمین حلقه‌های مفقوده این اکوسیستم در استان تاکید نمود.

 


١٤:٣٢ - جمعه ٢٨ اسفند ١٣٩٩    /    عدد : ٢٥٦٣    /    تعداد نمایش : ٢٩٦٠


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج