چاپ        ارسال به دوست

برگزاری نخستین دوره مسابقه بین دانشگاهی نجات تخم مرغ در دانشگاه

حسین ترک زاده دبیر انجمن علمی مکانیک، مواد و انرژی در گفتگو با روابط عمومی اظهار داشت: این مسابقه که هر سال در دانشگاه های مختلف برگزار می شود، در اصل برای بکار گیری خلاقیت های مختلف می باشد و شرکت کنندگان در این مسابقه یک تخم مرغ خام در سازه از پیش ساخته  شده قرار می دهند و آن را از ارتفاع 12 متری به پایین رها می کنند، در نهایت  تخم مرغ باید سالم به زمین برسد و بتواند با توجه به مکانیزم سازه ساخته شده از  قبل از سازه خارج شده و سالم بماند.

 

 وی افزود: این مسابقه با حضور 15تیم 3 نفره از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و یک تیم 3 نفره از دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

 وی سالم رسیدن تخم مرغ به زمین، زمان سقوط سازه، خلاقیت در طراحی سازه و دقت در پرتاب سازه و محل فرود آن را از آیتم های این مسابقه عنوان کرد.

 وی اضافه کرد: این مسابقه  لذت علم همراه با عمل را در قالب رقابت بین دانشجویان به وجود آورده و  موجب خلاقیت و نو آوری در آنان می گردد که از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه نیز می باشد.


 وی تصریح کرد: تیم TRA متشکل از آقایان (دیاکو حیدری، کاظم عبدالهی، حسین ترک زاده) به عنوان تیم اول، تیم اصفهانیا متشکل از آقایان (مجید سعیدی، سعید محمدی و مهدی منتظری) به عنوان تیم دوم و تیم بهترین سازه متشکل از آقایان (حسین شریفی، آرش آرامش و مهران جمشیدی) به عنوان تیم سوم انتخاب شدند.


٠٨:٥٩ - دوشنبه ٨ خرداد ١٣٩٦    /    عدد : ٢٧    /    تعداد نمایش : ٣٢٧٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج