چاپ        ارسال به دوست

سردار سپاه اسلام «علیرضا حجتی» تأکید کرد:

مهم‌ترین عامل مقاومت و پیروزی رزمندگان اسلام درهشت سال دفاع مقدس، توسل و توکل حضرت امام خمینی (ره) به خداوند منان و انجام تکلیف در راه خدا بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور سردار سپاه اسلام علیرضا حجتی در جمع همکاران دانشگاه یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام، شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گرامی ارج نهاده شد.

سردار حجتی ضمن اشاره به علل شروع جنگ تحمیلی از سوی صدام اظهار داشت، صدام فکر می‌کرد در مدت کوتاهی توان تصرف ایران و از بین بردن نظام نوپای انقلاب اسلامی را دارد. تمامی تحلیل‌ها به نفع وی بود، چون‌که هم‌زمان از پشتیبانی ابرقدرت‌های شرق و غرب بهره می‌برد، اما رهبری بی‌نظیر و فرماندهی بی‌بدیل حضرت امام راحل (ره) که بر اصل توکل و توسل به خدا و انجام تکلیف درراه خدا استوار بود در همت و رشادت جوانان این مرزوبوم متجلی شد و حماسه دفاع مقدس را رقم زد.

وی افزود: از نمونه‌های برجسته این تجلی قدرت الهی را می‌توان در عملیات شکست حصر آبادان عنوان کرد. او در ادامه به روحیه ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام در طول جنگ اشاره نمود و بابیان خاطراتی از آن دوران گفت: در تمامی رويدادها و وقایع جنگ حمایت وامدادهای غیبی را می‌توان مشاهده کرد بخصوص در عملیات والفجر هشت وقوع برخی از رخدادها از حیطه تحلیل بشری خارج است و به‌وضوح می‌توان عنایات خداوند را مشاهده نمود.

او در ادامه با اشاره به شرایط داخلی کشور و تحریم‌های همه‌جانبه نظام استکبار و سلطه بر جمهوری اسلامی قدرت ایمان، باور درونی و خلاقیت رزمندگان اسلام را در خلق صحنه‌های حماسی غیرقابل وصف خواند که این موضوع سرانجام موجب پیروزی رزمندگان اسلام و حفظ کیان و تثبیت اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

او در ادامه به بیان جایگاه و منزلت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: اساسی‌ترین وجه شخصیتی شهید سلیمانی وفاداری و اطاعت محض این سردار سپاه اسلام از رهبری و ولایت مداری بود.

او در توصیف شهید سلیمانی عنوان کرد: ایشان به‌راستی سرباز ولایت بودند در طول هشت سال جنگ در جبهه‌ها حضور مستمر و فعال داشت. در کلیه رده‌های فرماندهی كه حضور داشت اصل و پايه فعالیت و حرکتش بر محور ولایت بود.

سردار حجتی گفت: تأثیرگذاری و منش شهید سلیمانی دارای ابعاد مختلفی است. آن شهید والامقام در جایگاهی قرار دارد که مقام معظم رهبری (مدظل العالی) به شایستگی و درستی از ایشان به‌عنوان مکتب یاد فرمودند. لازم است نسبت به تبیین ابعاد شخصيتي این شهيدگرانقدر و معرفی وی به نسل جوان کارهای گسترده‌ای صورت پذیرد.

وي در ادامه گفت: شهيد سليماني ادامه‌دهنده راه و شاگرد مكتب اصيل عاشورا بود. اين شهيد عزيز مصداق و الگوي عملي أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم بود. در ادامه سردار حجتي به نقل خاطراتي از زندگي شهيد ارجمند سردار سليماني پرداخت و رمز محبوبيت در ميان مردم را سعه صدر، ديد انساني و ولايت مدارانه آن شهيد بزرگوار عنوان نمودند.

گفتني است اين سخنراني به همت معاونت دانشجوئي و فرهنگي دانشگاه به‌منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد که با استقبال گرم همكاران و دانشجويان موردتوجه واقع شد.

 


٠٩:١٨ - سه شنبه ٦ مهر ١٤٠٠    /    عدد : ٢٧٧٤    /    تعداد نمایش : ١٦٣٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج