چاپ        ارسال به دوست

دکتر حسین محبی رئیس دانشگاه، به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو) عنوان کرد:

دانشگاه در کشور ایران نه‌تنها پایگاه توسعه علم و دانش، بلکه جایگاهی برای رویش اندیشه‌های حق طلبانِه در راستای آزادی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌گستری است.

دکتر حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گفت: دانشگاه در کشور ایران نه‌تنها پایگاه توسعه علم و دانش، بلکه جایگاهی برای رویش اندیشه‌های حق طلبانه در راستای آزادی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌گستری است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محبی رئیس دانشگاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد طله العالی) همواره بر ارزش‌های بزرگی که دانشجویان ما به آن آراسته‌اند و لازم است آن را حفظ کنند تأکید می‌نمایند و خطاب به دانشجویان فرمودند: « تدین و تعبد و پاکی دل و دامان که بحمدالله مجموعه‌های قابل‌توجهی از جوانان دانشجوی ما به آن آراسته‌اند ارزش بسیار بزرگی است؛ این را از دست ندهید. عمده اشکالات و انحرافات سیاسی، شروعش از نقطه مخدوش شدن این ارزش است. نمی‌گویم همه اشکالات و انحرافات؛ می‌گویم عمده آن‌ها... »

رئیس دانشگاه در ادامه عنوان کرد: حماسه 16 آذر سال 1332، در تاریخ ایران به‌ویژه برای جوانان به‌عنوان نماد پاکی، ایمان و مظهر بصیرت، ایثار، ازخودگذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است تا سندی دیگر از روح عدالت‌خواهی، میهن‌دوستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرزوبوم برای همیشه در تاریخ ثبت و فریاد ضد استکباری ملت ایران را در جهان به تصویر بکشاند.

وی افزود: بی‌شک دانشگاه در کشور ایران نه‌تنها پایگاه توسعه علم و دانش، بلکه جایگاهی برای رویش اندیشه‌های حق‌طلبانه در راستای آزادی، ظلم‌ستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت‌گستری بوده است.

دکتر محبی اذعان داشت: اینک بر ما و همه دانشجویان عزیز فرض است که علیرغم دشواری‌ها و چالش‌هایی که در پی اپیدمی ویروس کرونا اتفاق افتاده است. با درک الزامات اجتماعی و اخلاقی به‌عنوان عضوی مؤثر و فعّال در جامعه، مسئولیت‌پذیری در عرصه عمل و حقیقت‌جویی را تحقق‌بخشیم و درراه آبادی و عزت ایران اسلامی با پایمردی بکوشیم.

در پایان دکتر محبی با تأکید بر تکریم و بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، خطاب به دانشجویان عنوان کرد: «از فرزندان خود می‌خواهم که علاوه بر کسب فضایل دینی و اخلاق و باور راسخ به‌ضرورت همدلی در جهت نیل به توسعه پایدار و همه‌جانبه و ارتقای جایگاه علمی ایران عزیز، عزم خویش را جزم نموده و به حول و قوه الهی با فتح قله‌های رفیع علم و فناوری، ایران عزیز را به جایگاه شایسته در جهان دانش برسانند.»

 


١٩:٣٢ - دوشنبه ١٥ آذر ١٤٠٠    /    عدد : ٢٨٩٠    /    تعداد نمایش : ١٥٢٧


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج