چاپ        ارسال به دوست

رئیس دانشگاه در آئین گشایش مرکز رشد و رویداد استارت آپ دی؛

سرآمدی در فناوری و نوآوری از اهداف دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته است

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در آئین گشایش مرکز رشد و رویداد "استارت آپ دی" سرآمدی در فناوری و نوآوری را از اهداف دانشگاه برشمرد و بر نگاه بلندمدت و برنامه‌ریزی در گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محبی سه‌شنبه ۱۷ خرداد بابیان این مطلب افزود: مرکز رشد سرآغازی برای تبدیل علم و دانش دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی به ثروت و تجاری‌سازی ایده‌هاست.

رئیس دانشگاه با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری؛ رسیدن به اهداف نام‌گذاری موردنظر رهبر معظم انقلاب را نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و درازمدت و ترسیم چشم‌انداز و تلاش مستمر دانست.

وی گفت: کشورهایی هم که در حوزه فناوری و تولید علم و علم منتج به ثروت، پیشرفت کرده‌اند سالها در این زمینه برنامه‌ریزی و تلاش داشته‌اند.

دکتر محبی تبدیل ایده‌ها به ثروت را در توسعه و پیشرفت کشور بسیار مؤثر توصیف کرد و بابیان اینکه ما ایرانیها ازنظر استعداد و توانایی سرآمد هستیم خاطرنشان ساخت: باید متناسب با این توانایی‌ها برنامه‌ریزی نماییم تا توانایی‌ها از بالقوه بالفعل تبدیل شوند.

دکتر محبی وظیفه پارک را حمایت از ایده‌های دانشجویان اعلام و با توجه به آغاز به کار مرکز رشد دانشگاه از اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان درخواست کرد از ظرفیت و امکانات مرکز رشد باهدف گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببرند.

رئیس دانشگاه از گشایش مرکز رشد به‌عنوان گام نخست نام برد که باید با استقرار شرکت‌های فعال تکمیل شود.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه در حال حاضر را ناکافی خواند و تصریح کرد: پویایی مرکز رشد دانشگاه در ارتقا جایگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته بسیار مؤثر است.

دکتر محبی سرآمدی در فناوری و نوآوری را از اهداف دانشگاه برشمرد و بابیان اینکه تولید مقاله مهم است، کاربردی شدن فعالیتهای علمی در راستای گره‌گشایی از مشکلات کشور را ضروری خواند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت کار گروهی و تیمی در فعالیت‌های علمی تأکید کرد و گفت: کار تیمی با توجه به اشتراک توانایی‌ها و نگاه بین‌رشته‌ای نتایج کارآمدتری خواهد داشت.

دکتر محبی به سه دهه تلاش برای راه‌اندازی و فعالیت پارک علم فناوری استان توسط دانشگاه اشاره کرد و گفت: همکاری مستمر دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، پارک علم و فناوری و پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی منجر به شکل‌گیری زیست‌بوم آموزشی، پژوهشی و فناورانه شده است.

وی در پایان سخنان خود از دکتر محمدرضا سپهوند رئیس و همکاران پارک علم و فناوری استان تقدیر کرد و خاطرنشان ساخت: تا زمانی که تلاش نباشد موفقیتی به دست نمی‌آید و موفقیت پارک علم و فناوری استان ثمره تلاش جمعی و برنامه‌ریزی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رویداد استارت آپ دی و افتتاح مرکز رشد پارک علم و فناوری استان کرمان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از ۹ صبح امروز ۱۷ خردادماه در مرکز همایش‌های دانشگاه در حال برگزاری است و تا ساعت ۱۷ ادامه دارد.


١٣:٤٤ - سه شنبه ١٧ خرداد ١٤٠١    /    عدد : ٣٢١٤    /    تعداد نمایش : ١١٣١


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج