چاپ        ارسال به دوست

با محوریت بیوتروریسم و پدافند غیرعامل؛

رزمایش زیستی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد

رزمایش زیستی در قالب دوره آموزشی حضوری با شرکت دانشجویان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی هفدهم مهرماه   در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم و تکنواوژی پیشرفته و علوم محیطی گفت: این رزمایش بنا به دستور رئیس پژوهشگاه و پیرو ماموریتی که از سوی کمیته پدافند غیرعامل استانداری کرمان به عهده دستگاه های اجرایی استان واگذار شده بود، با محوریت بیوتروریسم و پدافند غیرعامل در حوزه علوم زیستی، در این دانشگاه و با اهتمام حوزه پژوهشی برگزار شد.

دکتر حکیمه علومی بنا به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، در سال ۱۴۰۱ برگزاری رزمایش های پدافندغیرعامل با موضوعات و محوریت های متنوع توسط دستگاه های اجرایی استان انجام شده یا درحال انجام است.

وی افزود: بر این اساس در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، رزمایشی با عنوان رزمایش زیستی و با هدف اگاهی رسانی عمومی درخصوص بیوتروریسم و خطرات و آسیبهای تهدید کننده حوزه های سلامت، آب، خاک، محیط زیست وکشاورزی در سطح ملی، برنامه ریزی شد.

به گفته خانم دکتر علومی حسب ماموریت تعریف شده از کمیته پدافند غیرعامل استانی و دستورالعمل های ارائه شده، این رزمایش در چهار محور استراتژیک شامل سلاح های زیستی، آلودگی های آب و خاک و همچنین گیاهان تراریخته ارائه شد.

وی اظهار داشت: مباحث توسط متخصصین و صاحب نظران این حوزه ها درقالب ارائه تعاریف و مفاهیم مرتبط با موضوع، آشنایی باتهدیدهای بیوتروریسم در حوزه های سلامت، آب، خاک وکشاورزی و نیز ارائه راهکارهای مقابله با آنها برای شرکت کنندگان در رزمایش ارائه شد.

علومی افزود: نظر به اهمیت موضوع  و استقبال همکاران هیات علمی، یاوران علمی و دانشجویان، امیدواریم در آینده همچنان برگزاری اینگونه رزمایش ها و دوره های اگاهی رسانی با محوریت بیوتروریسم و پدافند غیرعامل در حوزه علوم زیستی، به صورت دوره ای در دانشگاه برگزار شود.

مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم و تکنواوژی پیشرفته و علوم محیطی با موفق ارزیابی برگزار کردن رزمایش زیستی از مشارکت کنندگان،  همکاران واحدهای مختلف بویژه حوزه پژوهشی، روابط عمومی، فناوری اطلاعات، تدارکات و خدمات عمومی دانشگاه که اجرای این رزمایش را در مهلت کوتاه به انجام رساندند قدردانی کرد.

 


١٢:٥٤ - دوشنبه ١٨ مهر ١٤٠١    /    عدد : ٣٣٩٥    /    تعداد نمایش : ١١٣٥


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج