چاپ        ارسال به دوست

رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه؛

سامانه‌های دانشگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل می‌شوند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر حسن مطلبی در گفتگو با روابط عمومی با اعلام این خبر جزئیات بیشتری از این فرایند را تشریح کرد.

با تشکر از دکتر حسن مطلبی رئیس گروه فناوری اطلاعات دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان مشروح مصاحبه به شرح ذیل ارائه می گردد:

جناب آقای دکتر مطلبی در آستانه برگزاری اولین همایش مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قرار داریم که 29 خرداد ماه  برگزار می شود با تشکر از وقتی که در اختیار روابط عمومی گذاشتید لطفاً در مورد پنجره خدمات هوشمند و ضرورت اتصال مجموعه دانشگاه به آن توضیح دهید.

مصوبات آبان 1401 کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت عتف، دانشگاه‌ را مکلف به ایجاد پنجره واحد خدمات هوشمند مجموعه و اتصال آن به پنجره واحد خدمات دانشگاهی می‌کند. هدف از ایجاد این پنجره ایجاد و توسعه حکمرانی فناوری اطلاعات در آموزش عالی است. کاربران از جمله دانشجویان، فارغ التحصیلان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به پنجره واحد خدمات دانشگاهی متصل و از طریق آن به سایر سامانه های وزارت عتف یا پایگاه اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی و غیره متصل می شوند. افزایش شفافیت و یکپارچگی خدمات از اهداف این پل ارتباطی میان متقاضیان خدمات دولت الکترونیک و ارائه دهندگان خدمات است.

دسترسی به پنجره خدمات با احراز هویت و ورود یکپارچه مرکزی صورت می‌گیرد که به کاربر اجازه می‌دهد از نام کاربری و رمز عبور یکسانی برای دسترسی به سامانه های مختلف استفاده کند. این یکپارچگی، نظارت و ارزیابی خدمات و تشخیص نقاط ضعف را تسهیل می‌کند.

با تشکر لطفا توضیح دهید چه اقداماتی در این راستا تاکنون انجام شده است؟

برای اتصال سامانه های دانشگاه به پنجره خدمات دانشگاهی مذاکراتی با چند شرکت انجام و در خصوص انتخاب شرکت مناسب تصمیم گیری شده است. در حال حاضر دانشگاه مشغول بستن قرارداد با شرکت مذکور برای پیشبرد کار است. خوشبختانه به دلیل مهارت‌هایی که کارشناسان گروه فناوری اطلاعات دارند و از آنجا که برخی سامانه‌های دانشگاه توسط کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و بدون دخالت‌ شرکت‌های پیمانکار بیرونی راه‌اندازی شده مساله تعامل با شرکت‌های پیمانکار ممکن است قدری ساده‌تر خواهد بود.

به عنوان سوال پایانی از نظر شما چه چالش ها و موانعی برای تحقق این موضوع در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد؟

 چالش‌های مرتبط با تعامل و هماهنگی با شرکت‌های پیمانکاری که عهده‌دار سامانه‌های دانشگاه هستند و دغدغه‌های مرتبط با کاهش هزینه از جمله مهم‌ترین چالش‌های این کار هستند.

 مجددا از شما متشکریم.

 


١٣:٣٩ - يکشنبه ٢١ خرداد ١٤٠٢    /    عدد : ٣٩٤٢    /    تعداد نمایش : ١٠٦٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج