چاپ        ارسال به دوست

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان عنوان کرد،

روند فعالیت های پارک علم و فناوری استان کرمان رو به پیشرفت است

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در دیدار با مشاوران جوان، فعالیت های پارک علم و فناوری استان کرمان را رو به پیشرفت و خوب توصیف کرد.

در این نشست دکتر مسعود ترکزاده ماهانی سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان گزارشی از فعالیت پارک و رویداد فاراتون ارائه نمود.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه . به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، در این نشست مهندس عابد شیخ بهایی از کمیته دانش بنیان شورای مشاوران جوان استاندارضمن قدردانی از استاندار به دلیل حمایت های ویژه ای که در  بحث اقتصاد  دانش بنیانی دارند در تشریح  وضعیت شرکتهای دانش گفت::

سه  هزار و 371  شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که سهم استان کرمان از این تعداد 56 شرکت است.

وی افزود: این وضعیت نشان می دهد از پتانسیل ها و ظرفیت های استان به خوبی استفاده نشده و هنوز راه زیادی برای رسیدن به اهداف والا در خصوص دانش بنیان داریم

شیخ بهایی تلاش جهت ساماندهی امور و بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان،  هم افزایی علم و ثروت از طریق بستر سازی و ارتباط موثر سرمایه گذاران و صاحبان فناوری، تهیه و تنظیم پیشنهادات مرتبط با تولید و صادرات كالاها و خدمات دانش بنیان و ارايه به مراجع ذيربط و ایجاد پایگاهی مشورتی جهت کمک به ایجاد کسب و کار دانش بنیان، رشد و توسعه فناوری و تکنولوژی در استان را از اهداف کمیته دانش بنیان مشاوران جوان استاندار برشمرد.

تلاش برای استفاده حداکثری از کلیه قوانین، معافیت ها و تسهیلات گمرکی، مالیاتی، بیمه ای مربوط به شرکت های دانش بنیان، ایجاد صندوق های مالی و اعتباری جهت ارائه تسهیلات به اعضاء، راه اندازی کارگزاری های تخصصی در راستای فعالیت های مربوطه،آموزش و هدایت شرکت های متقاضی جهت اخذ مجوز های دانش بنیان و استفاده از تسهیلات ذیل قانون  و  برگزاری و تشکیل جلسات مشتَرک با سرمایه گذاران و شرکت های خارجی جهت تبادل اطلاعات و همکاری های مشترک از اهداف دیگری بود که شیخ بهایی به آن اشاره کرد.

عضوهیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان پیشنهاد راه اندازی شورای عالی فناوری و نوآوری استان و تعیین انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان به عنوان  دبیرخانه شورا،        تهیه و تدوین نقشه راه توسعه فناوری استان کرمان،   تعیین سازمان تامین اجتماعی شعبه یک به عنوان پایلوت جهت رسیدگی به قراردادهای شرکت ها و موسسات دانش بنیان و     استقرار یک یا چند ممیز آشنا به قوانین مالیاتی شرکت های دانش بنیان و مستقر در پارک ها جهت بررسی پرونده های مالیاتی شرکت ها را ارئه کرد که همه  پیشنهادات با از سوی استاندار به تصویب رسید.

وی از کمبود منابع مالی با سود متناسب حتی در صندوق نوآوری و شکوفایی،عدم وجود حق مالکیت معنوی در کشور،عدم وجود سرمایه گذار های خطر پذیر،ناتوانی در بازاریابی و تجارتِ محصولات ، توسط شرکت های دانش بنیان و عدم شناخت صحیح از شرکت های دانش بنیان در سطح استان نیز به عنوان مشکلات نام برد.

شیخ بهایی در پایان اظهار داشت:توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان نیازمند بسترسازی و ایجاد عوامل مختلفی است که شناسایی و تقویت آنها در موفقیت و تحقق اهداف شرکت های دانش بنیان بسیار اثر گذار است. لذا انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان و کمیته دانش بنیان شورای مشاوران جوان حضرتعالی تمام اهتمام و سعی خود را بر این اساس می گذارد که مسیر محقق شدن این اهداف را برای شرکت های یاد شده هموار سازد و با ریل گذاری برای شرکت ها در مسیر فناوری، آنها را به آرمان های خود نزدیک کرده و از طریق همگرایی با شرکت ها ، دستیابی به مقاصد والا را امکانپذیر سازد تا ان شالله شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش استان عزیزمان باشیم.

 در ادامه این نشست  مهندس  جاوید مومنی، عضو کمیته کارآفرینی شورای مشاورین جوان استاندار و فعال بخش خصوصی در زمینه فناوری اطلاعات گفت:استارت آپ ها رویدادهای بسیار خوبی در حوزه کسب و کار و اقتصاد هستند که چند سالی است با شتاب خوبی در کشور آغازشده  اما استان کرمان دیرتر شروع کرده  که ما با تشکیل گروهای مختلف اقدام به عارضه یابی نمودیم و در نهایت تصمیم به برگزاری یک رویداد به نام فارتون کردیم اما  با مخالفتهای شدیدی همراه شد به طوری که حتی اجازه تبلیغات محیطی را هم از ما گرفتند و در نهایت با ورود پارک علم و فناوری استان  وحمایت معنوی  شخص دکتر ترکزاده  اقدام به نصب سه بیلبورد در سطح شهر نمودیم.

 توقع ما از مسولین این هست که اگر کمکی به ما نمی کنند در کارمان سنگ اندازی نکنند .

مومنی ادامه داد: در کرمان با همکاری پارک علم و فناوری و اداره کل فناوری و اطلاعات و پشتیبانی وزارت فناوری و اطلاعات  مر کزی راه اندازی شده به نام فاوا  تا با توجه به تمرکز گریزی استارت آپ ها بتوان مانع این کار شد، اما مورد حمایت نیست باید رویه ای وجود داشته باشد تا از این مجموعه حمایت شود چرا که این مجموعه تصمیم به قانون سازی و سنگ اندازی  ندارد و هستند سرمایه گذارانی که در بخش خصوصی علاقه مند سرمایه گذاری و همکاری با این مرکز را دارند لذا  اگر تدبیری اندیشه شود تا یک صندوق راه اندازی وسرمایه های بخش خصوصی را جمع اوری کرد و بعد تجمیع و تخصیص منابع صورت بگیرد  تا ورود شتاب دهنده ها به کرمان باز شود. از استاندار محترم می خواهیم دستوری بفرمایند تا در مسیر کار ما سنگ اندازی نشود چرا که این مرکز (فاوا)می تواند منشاء تحولات خوبی در حوزه کسب و کار باشد.



١٣:١٥ - سه شنبه ١٥ اسفند ١٣٩٦    /    عدد : ٤٠٢    /    تعداد نمایش : ٣٧٩٢


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج