چاپ        ارسال به دوست

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در افتتاحیه استارت آپ دامپزشکی

اقتصاد دانش بنیان با میزان دانش و پیچیدگی، ارزش خود را نشان داده است

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري استان كرمان،دکتر ترکزاده ماهانی در افتتاحیه اولین رویداد کارآفرینی حوزه دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان ارزش خود را با تفاوتی که در میزان  دانش و پیچیدگی که از خود بروز داده نشان داده  است.

دکتر ترکزاده ماهانی  با تشریح اینکه بالای ۱۰۰واحد آموزشی در استان کرمان داریم گفت: حدود ۴میلیون و هشتصد هزار دانشجو در کشور وجود دارد  که ۳۰ درصد آنها در رشته فنی و مهندسی است، این  یعنی معادل کشور آمریکا  و به طور فزاینده ای فارغ التحصیل دانشگاهی با توان علمی بالا تربیت کردیم.

وی با بیان اینکه  در بحث مهارتی  فارغ التحصیلان ضعیف عمل کردیم و  تا جایی که این فرصت امکان تبدیل شدن به تهدید،مهاجرت  نخبگان و عدم انگیزه  را به دنبال داشته  افزود:اگر در کشور از نظر علمی پیشرفت داشته ایم به دلیل برنامه ریزی صحیح بوده و  هر جا حمایت و پشتیبانی کردیم مثل حوزه نانو، هسته ای و صنایع نظامی نتیجه بسیار خوبی گرفتیم.

دکتر ترکزاده بیان کرد: امروز باید برای نجات اقتصاد کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی را دریابیم و با ایجاد زیست بوم کارآفرینی و المانهای دانشگاهی،صنعتی ،  مهارتی و همچنین الویتهای برون منطقه ای  زمینه ورود به کسب و کار را فراهم نماییم

وی عمر اقتصاد تولید محور با حجم بازار  را پایان یافته تلقی و اظهار داشت :اقتصاد دانش بنیان ارزش خود را به خوبی با تفاوتی که در میزان  دانش و پیچیدگی که از خود بروز داده اثبات کرده و مبنای اقتصاد دانش بنیان باید رقابت منطقه ای با تغییر  رویکرد  اساتید و دانشگاهها بر اساس نیاز روزباشد.

رئیس پارک کرمان تاکید کرد:نباید دچار استارت آپ زدگی و دانش بنیان زدگی و شعار زدگی شویم جوری حرکت کنیم تا  تیم های برتر استارت آپ ها با کمترین آسیب وارد پارکهای علم و فناوری شده و تبدیل به شرکت شوند،آسیب های کار تیمی را شناسایی کنیم تا از هم گسیختگی ایجاد نشود.

ترکزاده ماهانی در پاین گفت:عمده ترین مشکلات شرکتهای پارکی بازار یابی و بازار سازی است،آنها باید عارضه یابی محصول  نمایند و بینند آیا با محصولات مشابه قابل رقابت هستند و سپس نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و بعد به بازار عرضه نمایند.

 


٠٧:٣٠ - يکشنبه ٢ ارديبهشت ١٣٩٧    /    عدد : ٤٥٨    /    تعداد نمایش : ١٤٧٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج