چاپ        ارسال به دوست

باحضور دکتر محبی و دکتر سرگزی؛

نشست دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان برگزار شد


با برنامه ریزی گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت، نشست دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان در مرکز همایش های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست، که روز چهارشنبه  17 آبان 1402 برگزار شد معرفی شرایط و تسهیلات حمایتی بنیاد نخبگان و ارتباط مستقیم دانشجویان و اساتید با مسئولان بنیاد نخبگان استان و آگاهی از فرآیند اعطاء تسهیلات و دریافت بازخورد بود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه در ابتدای این نشست دکتر محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ضمن خیر مقدم به مدعوین به معرفی ظرفیت های اساتید و دانشجویان برای همکاری با بنیاد نخبگان استان پرداخت و بر توسعه همکاری های دانشگاه و بنیاد نخبگان تاکید کرد.


دکتر محبی با اشاره به توانمندی ها، ظرفیت ها و جایگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از دانشجویان خواست از فزصت تعامل با بنیاد نخبگان در راستای ارتقای علمی استان و کشور بهره مند شوند.

 

 


در این نشست دکتر قاسم سرگزی رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان طرح ها و تسهیلات اعطایی بنیاد و شرایط اخذ این تسهیلات را تشریح کرد.

وی ضمن معرفی شیوه‌نامه‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی، طرح بورسیه صنعتی و ظرفیت بالای استان جهت اجرایی‌سازی این آئین‌نامه‌ها به تشریح سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان پرداخت و اظهار داشت: مهمترین محورها در بنیاد ملی نخبگان، اثرگذاری و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل کشور و همچنین مسئله اشتغال نخبگان است.


دکترسرگزی در ادامه مهمترین هدف پیاده سازی طرح بورسیه صنعتی در استان را توانمندسازی دانشجویان برتر دانشگاه‌ها جهت ورود به عرصه کار عنوان کرد و اظهار داشت: هدف این طرح تضمین شغلی دانشجویان مستعد و آماده‌سازی محیط مناسب جهت آموزش عملی دروس دانشگاهی به آنان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان از همکاری نخبگان با طرح‌ های اولویت‌دار استانی خبر داد و گفت: طرح‌ های اولویت‌‌داری که به تصویب شورای راهبردی و فناوری تولید دانش‌بنیان برسند، با کمک اعضای هیئت علمی در قالب هسته‌های مسئله‌محور و با مشارکت صاحب مسئله عملیاتی می‌شوند.


وی ضمن اشاره به حمایت بنیاد نخبگان استان از طرح‌¬های اولویت‌دار استان، خاطرنشان کرد: این طرح در تلاش است تــا عــلاوه بــر اســتفاده از ظرفیت‌هــای نخبــگان در حــل مســائل کشــور، زمینه‌هــای لازم بــرای پیونــد میــان پژوهشــگران و سیاســت‌پژوهــان بــا بدنه‌هــای سیاســت‌گذاری را ایجــاد کند و در طــول ایــن فرآینــد ضمــن ارتقــاء مســئولیت‌پذیری نخبــگان در قبــال مســائل، بســترهای لازم بــرای آشــنایی بــا مســائل واقعــی و شــیوه‌های پرداختــن بــه آن را فراهــم آورد.


دکتر سرگزی افزود: طرح¬های اولویت‌‌داری که به تصویب شورای راهبردی و فناوری تولید دانش‌بنیان برسند، با کمک اعضای هیئت علمی در قالب هسته‌های مسئله‌محور و با مشارکت صاحب مسئله عملیاتی می‌شوند.
بر پایه این گزارش معرفی طرح های بنیاد ملی نخبگان از جمله شهید بابایی و شهید احمدی روشن نیز انجام شد.
در این نشست شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان پرداختند.

 



١٠:٢٠ - شنبه ٢٠ آبان ١٤٠٢    /    عدد : ٤٣١١    /    تعداد نمایش : ٨٢٣


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج