چاپ        ارسال به دوست

با حضور پرشور دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم؛

آئین نخستین سالگرد شهید گمنام و نمازجمعه ماهان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد

 

مراسم اولین سالگرد شهید گمنام در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته هشتم دی ماه با حضور اقشار مختلف مردم، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مشاور فرهنگی استاندار کرمان، دانشگاهیان، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مدیران بخش ماهان، سردار حسین یکتا راوی دفاع مقدس، مسئولان و نمایندگان دانشگاه شهید باهنر، فرهنگیان و سایر دانشگاه ها همراه با مداحی، برپایی موکب، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و اقامه نماز جمعه شهر ماهان در دانشگاه برگزار شد.


رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و امام جمعه ماهان در سخنرانی خود در آئین سالگرد شهید گمنام؛ تدفین شهید گمنام در دانشگاه را مایه برکت و پشتوانه فعالیت های علمی، پژوهشی عنوان کردند.


امام جمعه ماهان در خطبه های نماز جمعه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته خاطر نشان کرد: دانشگاهیان و حوزویان خود را محدود به منطقه، استان و کشور نکنند و علاوه بر فعالیت های منطقه ای و ملی؛ فعالیت هایی با نگاه جهانی داشته باشند.


حجت الاسلام حبیب الله مختارآبادی امام جمعه ماهان تدفین شهید گمنام در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته؛ تشییع و خاکسپاری شکوهمند و برگزاری مراسم سالگرد و برنامه های فرهنگی و معنوی را در دانشگاه مایه برکت و پشتوانه فعالیت های علمی دانست و از مشارکت و برنامه ریزی های مسئولان دانشگاه و خانواده دانشگاه تقدیر کرد.

دکتر حسین محبی در این مراسم و پیش از خطبه های نمار جمعه در سخنانی میزبانی دانشگاه از شهید گمنام را مایه خیر و برکت دانشگاه دانست.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گفت: افتخار می کنیم که سعادت تدفین شهید گمنام دفاع مقدس نصیب دانشگاه شد.

وی با تشکر از مسئولان بخش ماهان گفت: تعامل بین مدیران دانشگاه و ماهان پس از خاکسپاری شهید گمنام افزایش یافت و آماده همکاری در زمینه های مختلف هستیم.


حجت الاسلام مختار آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیام قرآن جهانی است چنانکه خود قرآن نیز جهانی است.

امام جمعه ماهان افزود: همانطور که برای رساندن پیام جهانی ابی عبداله الحسین(ع) به عنوان قرآن ناطق قرآن را به جهانیان معرفی کرد در این زمینه دستورات اکید داده شده است.
امام جمعه ماهان با اشاره به تفسیر سوره مبارکه واقعه از قول آیت الله جوادی آملی گفت: ایشان فرموده است که قرآن وظایف مومنان را مشخص می کند. وظابف موحدان را بیان می کند و گاه مخاطب قرآن فقط مردم هستند.


وی گفت: وظیفه همگانی است که اسلام و قرآن را به جهان معرفی کنیم. کاری که حضرت امام خمینی(ره) انجام دادند نمونه ای از معرفی جهانی اسلام و قرآن بود.
نوشتن نامه ایشان به رهبر وقت شوروی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی با نامه نوشتن خطاب به جوانان اروپا برای معرفی اسلام بود.

وی به پرورش شهید سلیمانی از روستای قنات ملک و تاثیرگذاری جهانی سردار سلیمانی اشاره کرد و تعامل حوزه و دانشگاه را برای اثرگذاری و ارائه دستاوردهای جامعه اسلامی ضروری دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و بر مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات تاکید کرد.

امام جمعه ماهان تصریح کرد: همه برای بالا بردن مشارکت و رقابت در انتخابات مسئولیم. ولی امر مسلمین می فرمایند: تکلیف امروز؛ ترغیب و تشویق به انتخابات است.

او با تبریک در پیش بودن ولادت حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: شناخت معصومین جز از آینه قرآن و عترت ممکن نیست.
وی ولایت مداری و ولایت محوری را از درسهایی عنوان کرد که باید در مکتب فاطمی آموخت و به آن عمل کرد.

همچنین سردار حاج حسبن یکتا در آئین سالگرد شهید گمنام دانشگاه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به بیان ویژگی های شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

در این مراسم آقای علیرضایی فرزند شهید و از مداحان مطرح استان به نوحه سرایی پرداخت که شرکت کنندگان استقبال و مشارکت بی نظیری از خود با این مداح به نمایش گذاشتند.

برپایی موکب های بسیج دانشجویی و هیئت های دانشجویی از بخشهای دیگر مراسم بود که از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا ۱۴ وسی ادامه داشت.

شرکت کنندگان در مراسم با حضور بر مزار مطهر شهید گمنام با آرمان های شهدا تجدید پیمان بستند.

حضور اقشار مختلف مردم و داشگاهیان از نکات قابل توجه مراسم بود.
میزخدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان نیز در این مراسم به ارائه خدمت به مردم شهید پرور ماهان پرداخت.

در پایان مراسم از شرکت کنندگان مراسم با غذای نذری پذیرایی شد.


١٩:٥٢ - جمعه ٨ دی ١٤٠٢    /    عدد : ٤٤٩١    /    تعداد نمایش : ٨٢٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج