چاپ        ارسال به دوست

دبیر هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم:

پذیرش اصلح در فرایند گزینش مدنظر است

با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و دبیر هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست مدیران هسته‌های گزینش کارکنان دانشگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، علی خطیبی در این نشست که امروز (شنبه) به مناسبت گرامیداشت 15دیماه سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) در امر گزینش، در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری و  احترام به مقام شامخ شهدا؛ به‌خصوص شهدای مدافع حرم، امنیت و شهدای حادثه تروریستی کرمان که تقدیم ملت شد و عید بزرگی را به کام مردم ما تلخ کرد، اظهار داشت: امروزه پس از ۴۴ سال به خود می‌بالیم که به نقطه‌ای رسیدیم که دشمنان توان مواجهه مستقیم با نظام را ندارند و دست به اقداماتی چون ترور کور می‌زنند؛ لذا باید در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر تلاش کنیم.

وی در خصوص بحث گزینش اظهار داشت: در دولت سیزدهم مقوله گزینش دارای اهمیت فراوانی است. در این راستا روسای دانشگاه‌ها مکلف به اهتمام ویژه نسبت به جایگاه گزینش هستند.

دبیر هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم خطاب به مدیران هسته‌های گزینش کارکنان دانشگاه‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارت بیان کرد: گزینش خانواده 66هزار نفری آموزش عالی به عهده شماست؛ در گزینش پذیرش اصلح مدنظر است.

وی با بیان اینکه در گزینش در اصول به هیچ وجه مماشات نکنید؛ خاطرنشان کرد: در امر گزینش مر قانون و حق نظام و مردم باید رعایت شود، یعنی علاوه بر آنکه به پایبندی اصول تاکید داریم افرادی که با نظام زاویه دارند نباید وارد سیستم شوند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در هر آزمون استخدامی و جذبی، قبل از آن که مراحل اداری آن به جریان بیفتد، مسئول گزینش باید در مراحل مصاحبه حضور یافته و نظر دهد.

وی بر رصد فضای مجازی تاکید کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی افرادی را می‌خواهد که حداقل‌های نظام را قبول داشته باشد.

خطیبی همچنین بر لزوم ارائه خدمات و امکانات به هسته‌های گزینش هم در بحث نیروی انسانی و هم چارت تأکید کرد.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم برگزاری منظم و تداوم این گونه جلسات اظهار امیدواری کرد که آنچه انجام می‌دهیم در هسته‌ها و در دبیرخانه مرکزی گزینش، در گام نخست؛ مرضی درگاه حضرت حق قرار گیرد و  رفتارهای سلیقه‌ای و شخصی در پرونده‌ها اعمال نشود تا فردای قیامت پاسخگوی آنچه باشیم که انجام می‌دهیم.

در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران هسته‌های گزینش کارکنان دانشگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، از گزینشگران نمونه سال ۱۴۰۱ و همچنین رضاییان مدیرکل سابق هیئت مرکزی گزینش وزارت عتف تقدیر شد.

 


١٣:٤٩ - يکشنبه ١٧ دی ١٤٠٢    /    عدد : ٤٥٢٣    /    تعداد نمایش : ٦٧٧


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج