چاپ        ارسال به دوست

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی وفناوری پیشرفته ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان وگرامیداشت روز شهدا؛ پیامی صادر کرد:


به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن این پیام بدین شرح است؛


بسم الله الرحمن الرحیم


 "شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ"

"بسم رب الشهداء و الصدیقین وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا  بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ"


با عرض سلام و ادب


 امروز روزی است که دو برکت بزرگ الهی با هم تجلی یافته‌اند. یکی حلول ماه مبارک رمضان، ماه عبادتهای عاشقانه، نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه؛ و دیگری روز بزرگداشت مقام شهدا، روز یادبود ارزش‌های والای انسانی و گرامی داشتن برترین خصال بشری. 


ماه رمضان، ماه تمرین است، تمرین عشق، صبر و اراده؛ تمرین گذشتن از خود برای خودسازی و تزکیه نفس. ماهی که خداوند در آن به بندگان خود فرصتی داده است تا با روزه وعبادات و مناجات به روح خود طراوت معنوی مضاعفی دهند.

ماه رمضان، ماه خیر و برکت، ماه نزول باران رحمت، ماه مهمانی و بزم الهی است.  در این ماه خداوند بندگان خود را به یک فضای معنوی وصف ناپذیری دعوت می نماید و ایشان بیش از پیش می توانند از بحر کرم و برکت بهره مند گردند. رمضان ماهی است که در آن احسان و نیکوکاری می آموزیم و شایسته است دستگیر نیازمندان باشیم و بیش از پیش به جامعه خود بها دهیم.

هم زمانی روز بزرگداشت شهدا و روز اول ماه رمضان فرصتی است برای تفکر و تعمق بیشتر به رابطه بین این ماه و شایسته ترین صفات انسانی؛ از خودگذشتگی و فداکاری برای خدا، اسلام، وطن و انقلاب.

روز بزرگداشت مقام شهدا، روزی است که یاد و خاطره رشادت ها و از خودگذشتگی های مردان و زنان غیوری را پاس می داریم که جان خود را برای والاترین آرمانها در طبق اخلاص گذاشتند.  بندگان وارسته ای که در راه خدا و اسلام و در دفاع از کشور و ارزشهای انقلاب، شجاعانه و عاشقانه پا به صحنه نبرد گذاشتند.  ایشان عارفان بی بدیلی بودند که با خداوند تجارتی عاشقانه کردند.  شهدا با بالاترین درجه ایثار، ما را مدیون خود کردند و بر ما واجب است یاد و خاطره ایشان را همیشه زنده نگه داریم.  زنده نگه داشتن یاد شهدا به معنی ترویج فرهنگ ایثارگری،  جوانمردی و نیز افزایش آگاهی مردم به ویژه جوانان و قشر دانشجو از کلیه مسایل روز  می باشد؛ چرا که اینها از بارزترین خصوصیات شهدا بوده است.



ما امروز باید از تقارن این دو برکت بزرگ الهی به نحو احسن استفاده کنیم. شایسته است با الگو قرار دادن شهدا، خود را برای تقرب به خداوند و رسیدن به مقاصد والای انسانی آماده کنیم.


انشالله که خداوند این ماه مبارک را برای ما ماهی پر از رحمت، مغفرت و برکت قرار دهد و در روز بزرگداشت شهدا بتوانیم آنگونه که شایسته است یاد و خاطره شهدای بزرگوار را زنده نگه داریم و ارج نهیم.





 


٠٨:٤٦ - سه شنبه ٢٢ اسفند ١٤٠٢    /    عدد : ٤٦٧٩    /    تعداد نمایش : ٤١٠


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج