چاپ        ارسال به دوست

در پيام رئيس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته به مناسبت هفته قوه قضائيه؛

تبريك هفته قوه قضائيه و اعلام آمادگي براي همكاري هاي علمي، پژوهشي و فناورانه

دكتر حسين محبي رئيس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته با صدور پيام با تبريك هفته قوه قضائيه از خدمات اين قوه تقدير و آمادگي دانشگاه را براي همكاري هاي علمي، پژوهشي و فناورانه اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه متن پيام دكتر حسين محبي رئيس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته به شرح زير است:


بسم الله الرحمن الرحيم

يكي از مهم ترين اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي، تحقق عدالت و قسط و بناكردن حكومتي بر مبناي دادگستري و تحكيم پايه هاي عدل در جامعه است و به همين منظور هفته اول تير ماه، سالروز فاجعه جانسوز و دردناك شهادت شهيد مظلوم آيت الله بهشتي و 72 تن از ياران گرانقدر او بنا به تجليل از معمار بزرگ دستگاه قضايي كشور، هفته قوه قضائيه نامگذاري شده است تا نشان دهد استمرار اين هدف بزرگ تا چه حد براي نظام جمهوري اسلامي ايران اهمیت دارد.
قوه قضاييه از مهم‌ترين اركان نظام اسلامي است كه كار كرد آن تأثير مستقيمي بر ساير اركان نظام دارد، اين قوه همواره با اقتدار و رعايت موازين قسط و عدل اسلامي در راستاي تحقق عدالت در جامعه حركت كرده و با پاسداري از قانون اساسي و سرلوحه قرار دادن رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در گام دوم انقلاب مسئوليت خطير و حساسي را در پشتيباني از حقوق فردي و اجتماعي و تحقق بخشيدن به عدالت عهده‌دار است.
قوه قضاييه در سالهاي اخير در خصوص تسهيل و تسريع در دسترسي مردم به عدالت، رفع اطاله دادرسي، ايجاد شفافيت، تسريع در روند شكايات و رسيدگي ها، پيشگيري از وقوع جرم و همچنين به كاربردن ابزار و فناوري‌هاي به روز و الكترونيكي كردن فرايندها اقدامات بزرگي انجام داده است. دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته آمادگي دارد در زمينه هاي مختلف علمي، پژوهشي و فناورانه با آن نهاد همكاري نمايد ضمن آنكه ظرفيت هاي پارك علم و فناوري دانشگاه نيز در اين زمينه مي تواند تسهيلگر همكاري باشند.
مروري بر عملكرد قوه قضائيه در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي  نشان دهنده آن است كه دستگاه قضايي با بهره جستن از شرع مقدس اسلام، دستاوردهاي شگرفي را در زمينه‌هاي تدوين لوايح قضايي، كاهش اطاله دادرسي، پيشگيري از وقوع جرم، اصلاح مجرمان، احياي حقوق عامه و گسترش آزادي‌هاي مشروع برداشته است.
اينجانب با اعلام آمادگي براي همكاري هاي علمي، پژوهشي و فناورانه با دستگاه قضايي در استان كرمان ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي والامقام ايران اسلامي بويژه شهداي گرانقدر دستگاه قضايي، هفته قوه قضاييه را به مجموعه خدوم، تلاشگر و متعهد اين قوه بويژه رييس كل دادگستري استان، دادستان، قضات شريف، معاونين قضايي و همه كارمندان و كاركنان دادگستري و كاركنان و اعضاء گرانقدر شورا‌هاي حل اختلاف استان كرمان كه در امر پيشگيري از جرم، برخورد قاطع با متخلفان و قانون شكنان و برقراري قسط و داد در جامعه تلاش مي كنند، تبريك مي گويم و از آستان خداوند منان، براي همه خدمتگزاران صديق نظام توفيق مسئلت دارم.


٠٩:٣١ - دوشنبه ٥ تير ١٤٠٢    /    عدد : ٣٩٨٦    /    تعداد نمایش : ١٠٣٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج