چاپ        ارسال به دوست

پیام تبریک مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده، به مناسبت ولادت با سعادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه (س) و روز زن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر زهرا حسنی مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده، در پیامی ولادت با سعادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه (س) و روز زن را تبریک گفت:

متن پیام صادره بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنّا اعطیناک الکوثر فَصَلِّ لِرَبِّکَ واْنْحَرْ اِنَّ شانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَر

روز بیستم جمادی الثانی سال پنجم، بیت وحی و نبوت به نور اختری منور گشت که روشنایی نور هدایت او تا روز قیامت جلوه دارد و اینک هوا به شمیم خوش ولادت با سعادت بانویی معطر است که الگوی اندیشه، پایداری و ایمان برای تمامی بانوان مومن جهان و سرزمین ایران است. حضرت فاطمه (س) چشم به جهان گشود تا تجلی پیوند نور الهی و تابش زلال هدایت نبوی باشد. میلادش تولد بهاراست ؛ تولد آب است و تولد هر چه پاکی و زلالی . میلادش از هر سو رحمت است. از آن جهت که ادامه ی راه انبیاست. فاطمه (س) امتداد راه انبیاست. اگر او نبود، طریق انبیا ابتر می ماند و این سلسله ی پیوسته به بن بست می رسید. به یقین میلاد زهره درخشان عصمت و طهارت، راز ماندگار هستی، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، به مثابه پیدایش هویتی ممتاز در پهنه عالم امکان است و طلوع اختر تابناک فاطمی در سپهر معرفت بشری چنان شور و نشاطی ‌آفریده که تنها در پرتو خورشید عالمتاب «محمدی» و بدر تمام «علوی» قابل رؤیت است.

افتخار زنان همین بس که روز میلاد برترین گوهر خلقت بانوی بهشت، فاطمه زهرا(س) روز زن نامیده شده است. روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، روز پاسداشت حرمت  زن در جامعه است و این بانوی جلیل القدر، الگو و اسوه ای بی نظیر برای تمامی زنانی است که در پی سعادت و کمال انسانی هستند.

نقش موثر زنان در جامعه ی امروزی و پیشبرد امور غیر قابل انکار است، همانگونه که زنان در طول تاریخ نقش های بی بدیلی را درکانون خانواده ها و پرورش افراد ایفا کرده اند، اکنون هم با حضور موثر خود در عرصه هائی خطیر، رشد و پیشرفت را با تکیه بر توانمندی و استعداد خود برای جامعه به ارمغان آورده اند.

اینجانب ولادت باسعادت و فرخنده اسوه زنان و مادران، حضرت فاطمه زهرا(س) ، دخت نبی مکرم اسلام (ص) و روز بزرگداشت مقام زن و مادر که مقارن با میلاد احیاء‌گر اسلام ناب محمدی(ص) معمار فقید جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) ، و دهه فجر را خدمت کلیه مردم شریف ایران، زنان و مادران عزیز و فداکار به ویژه تمامی همکاران و دانشجویان گرامی دانشگاه صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

همدلی، همراهی و همگامی زنان سرافراز میهن اسلامی در تمامی عرصه های زندگی به ویژه حوزه آموزش و پژوهش کشور را ارج نهاده و از خداوند باریتعالی سلامت و سعادت یکایک آنان را آرزومندم.

 بارالها، وجودمان را از دریای بیکران صاحب کوثر سیراب ساز

 


٠٨:٣٢ - چهارشنبه ١٥ بهمن ١٣٩٩    /    عدد : ٢٤٩٠    /    تعداد نمایش : ١٦٧٧


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج