چاپ        ارسال به دوست

بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف، از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته / به همراه گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دردومین روز از سفر خود به استان کرمان، ازدانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بازدید نمود.

دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف، با همراهی دکتر اسماعیلی پناه، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت عتف، با بازدید، از مجموعه آزمایشگاه‌ها در جریان پیشرفت‌ها و جزئیات اقدامات پژوهشی دانشگاه قرار گرفت.

 در ادامه ایشان در نشستی با حضور دکتر زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر و هیئت‌رئیسه و مدیران حوزه‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان در محل مرکز همایش‌های دانشگاه شرکت نمود.

در این نشست دکتر حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، در ابتدای سخنانش، ضمن عرض خیرمقدم و تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به روان پاک معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، درود و رحمت فرستاد و در ادامه با اشاره به تاریخچه دانشگاه، به ارائه گزارشی از آمار و اطلاعاتی در مورد تعداد دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی، رشته‌های دانشگاه و فضاهای آموزشی از قبیل دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌ها پرداخت و همچنین گزارش آماری از طرح‌های پژوهشی کاربردی درون و برون دانشگاهی و مقالات علمی و بین‌المللی و نشریات دانشگاه و فعالیت‌های حوزه فناوری دانشگاه توسط مسئولین مربوطه ارائه گردید.

در ادامه نشست دکتر رحیمی با تأکید بر تقاضامحور شدن فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط صنعت اظهار داشت: در راستای گسترش حوزه‌های فناوری و پژوهشی در دانشگاه‌ها انتشار هر نوع مقاله پژوهشی ارزشمند بوده و تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی نباید صرفاً به انتشار مقاله محدود شود و اثربخشی این فعالیت‌ها مهم است که بایستی بخش زیادی از تحقیقات به تقاضای واحدهای صنعتی و خدماتی جهت رفع معضلات اجتماعی جامعه معطوف شود.

در ادامه این نشست بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات مطرح‌شده توسط شرکت‌کنندگان در نشست صورت پذیرفت.

گفتنی است رونمایی از ۶ محصول دانش‌بنیان پارک علم و فناوری و همچنین بازدید از شهرک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف صورت پذیرفت.

 


٢١:٢٢ - پنج شنبه ٢٣ بهمن ١٣٩٩    /    عدد : ٢٥٠٠    /    تعداد نمایش : ٤٧٥٤


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج