چاپ        ارسال به دوست

پاسداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در این آیین که باتجلیل از فرزندان شاهد همراه این دانشگاه بود اظهار داشت: جنگ تحمیلی در زمانی به کشور جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد که هنوز جایگاه این انقلاب به خوبی تثبیت نگردیده بود و در ساختار سیاسی،  اقتصادی و نظامی مشکلاتی داشت.

 محمد جواد آروین اضافه کرد: انتقال قدرت از نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی ایران گر چه هزینه‌های زیادی داشت این درحالی بودکه بسیار نسبت به دیگر انقلاب‌ها کمترین هزینه را در برداشته است.

 وی افزود: انقلاب اسلامی از لحاظ ماهیت با دیگر انقلاب‌ها تفاوت داشت و ماهیت این انقلاب ماهیت ضد استعماری و بدون حمایت دولت‌های خارجی بوده است ولی خیلی از انقلاب های دیگر برای بقای خودشان وابستگی ایجاد کرده اند.

 آروین تصریح کرد:صدام با توجه به اوضاع و ساختار سیاسی، اقتصادی و نظامی و با حمایت کامل بعضی از کشورهای ارتجاعی منطقه و دیگر کشورهای غربی تصمیم گرفت به این کشور حمله کند، چون همه چیز را بر روی کاغذ به نفع خود تصور می کرد.

 رئیس دانشگاه ادامه داد: صدام و حامیان با خیال خام خودشان به این کشور و به یک انقلاب حمله کردند ولی نمی دانستند پشت این انقلاب حامیانی قرار دارند که در ادامه توانستند سیلی محکمی به صورت آنها بزنند.

در پایان این مراسم از سید امین علیرضایی، حسین پور محی آبادی، مجتبی جعفری کرمانی وزینب سیف الدینی فرزندان شاهداین دانشگاه تجلیل شد.


در ادامه مراسم احمد یوسف زاده به بیان خاطرات خود از دوران اسارت خودپرداخت و خواستار مطالعه کتاب های دوران مقدس توسط قشر جوان و دانشگاهی شد.


 وی همچنین بر الهام‌بخشی دوران دفاع مقدس از شهادت امام حسین(ع) و یارانش اشاره کرد وتصریح کرد: شهادت محسن حججی استمرار همان قیام امام حسین(ع) و حججی دهه شصت است.



١٩:٢١ - دوشنبه ٣ مهر ١٣٩٦    /    عدد : ١٠٨    /    تعداد نمایش : ٢٣٥٨


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج