چاپ        ارسال به دوست

دکتر آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تأکید کرد:

توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی در سایه توسعه علمی و فناوری تحقق می‌یابد

دکتر آروین ضمن صدور پیام تبریک فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری تأکید کرد: توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی در سایه توسعه علمی و فناوری تحقق می‌یابد و این مهم جز از طریق گسترش فرهنگ پژوهشگری در جامعه میسر نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در پیام دکتر آروین آمده:

امروزه كشورهایی كه از علم و فناورى بالاترى برخوردار هستند؛ می‌تواند در همه زمینه‌ها پيشرو و صاحب‌نظر باشد و بدون شک فرارسیدن هفته پژوهش یادآوری است بر اهمیت این موضوع و این‌که پژوهش می‌تواند در کسب تمامی موفقیت‌های جامعه نقش عمده و بسزایی داشته باشد و به‌عنوان ابزاری برای هموار نمودن مسیر توسعه آن بشمار آید.

در دانشگاه‌ها بالاترین اولویت به حمایت اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان در امر پژوهش اختصاص داده می‌شود و با توجه به اینکه تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری صورت می‌پذیرد. توجه به این مهم یکی از وظایف اصلی پژوهشگران است.

بر این اساس توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود و خوشبختانه در سال‌های اخیر با پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه علمی دانشگاه، شاهد رشد قابل‌توجه تولیدات علمی بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به همه دانش‌پژوهان، پژوهشگران، نوآوران، اساتید و فرهیختگان کشور از خدمات علمی و پژوهشی این عزیزان به‌ویژه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تقدیر و تشکر نمود.

و در پایان ابراز امیدواری نمود که با تلاش و همت همه تلاشگران این عرصه، شاهد موفقیت‌های چشمگیری در توسعه علمی استان و رساندن کشورمان به اوج افتخار و فتح قله‌های علمی در جهان باشیم.

 

 

 

 


١٣:١٧ - شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٨    /    عدد : ١٨٥٣    /    تعداد نمایش : ١٣١٨


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج