چاپ        ارسال به دوست

استاندار کرمان در بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته؛

بر استفاده کاربردی از ظرفیت ویژه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در حوزه علم و فناوری برای استان کرمان و منطقه جنوب شرق کشور، تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی زینی وند استاندار کرمان صبح امروز با حضور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، ضمن بازدید از این دانشگاه در نشستی با حضور دکتر زاهدی و دکتر پور ابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، و هیئت‌رئیسه دانشگاه، شرکت کرد.

دکتر زینی وند در این نشست با اشاره به ساختار کم نظیر دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و ویژگی‌های این مجموعه در حوزه تحصیلات تکمیلی، پژوهش، آزمایشگاه و پارک علم و فناوری استان کرمان،  

بر استفاده کاربردی از ساختار و تجهیزات آزمایشگاهی این مجموعه از سوی صنایع و شرکت‌ها تاکید کرد؛ و بر ارتباط مفید و موثر دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با صنایع برای برای تامین قطعات، نقش آفرینی صاحبان ایده در حوزه های گردشگری و کشاورزی و همجنین راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌های استان تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: طی چند سال اخیر در سطح کشور اقدامات بسیار خوبی در حوزه فناوری صورت پذیرفته و اذعان داشت: پارک‌های علم و فناوری استان کرمان  به عنوان اتاق فکر توسعه کشور هستند.

استاندار کرمان، توسعه و پیشرفت شرکت‌های تولیدی در این عصر سرعت را در استقرار شرکت‌های دانش‌ بنیان در بنگاه‌های تولیدی دانست.

دکتر زینی وند در پایان سخنانش خاطر نشان کرد از پارک علم و فناوری  استان کرمان که زیر مجموعه دانشگاه است  به منظور ارتقاء و استمرار جایگاه آن در سطح استان و منطقه، حمایت خواهد شد و همچنین در این راستا  از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، حاضر درجلسه همکاری و پیگیری تحقق این امر را خواستار شد.

در این نشست همچنین دکتر محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مجوز راه اندازی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته را در دوران مسئولیت وزارت علوم و در دولت نهم به استان کرمان اعطا شده است؛ هدف از راه اندازی این دانشگاه صنعتی را حل مسائل صنایع استان و پرورش افراد متخصص مورد نیاز صنایع استان بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور از شرکت های صنعتی و معدنی استان بویژه شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت صنعتی گلگهر، شرکت گوهرزمین و صنایع جنبی مس شهید باهنر و سایر صنایع فعال استان خواست که ارتباط خود را با دانشگاه ها و پارک علم و فناوری تقویت کنند و در سال ۱۴۰۰ قراردادهای همکاری در این زمینه منعقد شود.

دکتر زاهدی تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق و فنآور را از اولویت‌های کاری خود در سال آتی نام برد.

 پس از پایان این نشست دکتر زینی وند و هیئت همراه از مجموعه آزمایشگاه ها، مرکز همایش‌ها، پروژه در حال ساخت ساختمان پژوهشی پارک علم و فناوری استان کرمان و همچنین شهرک علم و فناوری واقع در دانشگاه بازدید کردند.

 

 


١٧:٤٨ - پنج شنبه ٢٨ اسفند ١٣٩٩    /    عدد : ٢٥٦١    /    تعداد نمایش : ٣٢٢٠


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج