چاپ        ارسال به دوست

با حضور استاندار کرمان؛

تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری رفسنجان به امضاء رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از پارک علم و فناوری، روز گذشته در نشستی با حضور دکتر علی زینی وند استاندار کرمان، تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری رفسنجان توسط روسای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان (بعنوان رئیس سازمان موسس پارک)، و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در محل استانداری کرمان؛ امضاء و مبادله شد.

در ابتدای نشست دکتر محبی در خصوص مسائل و مشکلات تکمیل ساختمان پژوهشی پارک علم و فناوری مباحثی را مطرح کرد و نیاز مجوز شورای فنی استان برای تسریع در اتمام آن را حائز اهمیت برشمرد.

در ادامه نشست دکتر سپهوند رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ماهه ابتدای سال 1400 کسب حمایت مالی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های فناوری جیرفت و انعقاد چندین تفاهم‌نامه با دانشگاه ها و سازمان های تخصصی ازجمله اقدامات  انجام شده: در راستای توسعه فناوری در استان، عنوان کرد. و همچنین در این راستا خواستار حمایت از پارک علم و فناوری در انجام مأموریت استانی شد.

از جمله تقاضاهای وی از استاندار کرمان دراین راستا در اختیار گذاشتن فضاهای اداری بلا استفاده جهت استقرار شرکتهای فناور و دانش بنیان، امکان استفاده از کارخانه های غیر فعال برای ایجاد کارخانه نوآوری در کرمان، ایجاد معین های اقتصادی برای پارک علم و فناوری، پردیس ها، مراکز رشد و کانونهای شکوفایی و خلاقیت در استان، بود.

دکتر سپهوند درسخنانش اولویت دادن اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها و پژوهشگران استان را درانجام موضوعات پژوهشی سازمان، ارگانها و صنایع استان حائز اهمیت دانست.

استاندار کرمان در این جلسه ضمن اعلام حمایت از پارک علم و فناوری، حضور فعال در همه بخش های اثر گذار استان و برجسته شدن جایگاه پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در استان را خواستار شد.

دکتر علی زینی وند گفت: در بحث آب و انرژی باید کار گروهی ذیل کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شود تا ساز و کار اداری پیدا کند و این کار نیاز به پیگیری جدی دارد.

دراین نشست همچنین دکتر باقی زاده رئیس پژوهشگاه علوم وتکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی نیز در خصوص پتانسیل‌ها و قابلیت‌های موجود در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در زمینه ارائه راهکارهای مناسب در بهینه سازی مصرف آب،  مباحثی را مطرح نمود.

دکتر فدایی نژاد معاون اداری ومالی دانشگاه نیز ضمن بیان توانمندی‌ها و قابلیت‌های ویژه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در استان، به وجود رشته های تخصصی و پژوهشکده‌های خاص و اعضای هیأت‌علمی توانمند اشاره نمود و خاطر نشان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها برای حل برخی از مشکلات صنایع و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش بهره وری انرژی و آب موثر خواهد بود.

در پایان این جلسه در حضور استاندار کرمان تفاهمنامه "تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری رفسنجان" به امضای روسای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بعنوان سازمان موسس پارک ، پارک علم و فناوری استان کرمان و دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان رسید و مبادله شد.


١١:٤٧ - پنج شنبه ٢ ارديبهشت ١٤٠٠    /    عدد : ٢٥٧٨    /    تعداد نمایش : ١٣٠٥


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج