چاپ        ارسال به دوست

در راستای گسترش و تحکیم روابط آموزشی و پژوهشی در حوزه بین‌المللی و منطقه‌ای انجام گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و موسسه ارتقا آموزشی دانشجویان افغانستان Student Promotion Program (SPP)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با پیگیری‌های انجام شده توسط دفتر همکاری‌های علمی و روابط بین‌الملل دانشگاه، نشست نهایی در خصوص عقد تفاهم‌نامه با حضور مسئولین دانشگاه و مسئولین موسسه SPP  در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد.

در این نشست پیرامون مفاد موجود در تفاهم‌نامه شامل: نحوه پذیرش دانشجویان بورسیه افغانستان در دانشگاه در رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های سنجش از راه دور و GIS، شهریه ثبت‌نام و خوابگاه دانشجویان، پذیرش مجازی و حضوری دانشجویان در دو ترم بهاری و پاییزی، استفاده اساتید افغانستانی از فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های مشترک به میزبانی دانشگاه و سایر موارد بحث و تبادل‌نظر صورت پذیرفت.

به گفته دکتر الهه مصدق رئیس دفتر همکاری‌های علمی و روابط بین‌الملل دانشگاه مفاد تفاهم‌نامه در 8 محور اصلی شامل: انجام فعاليت‌هاي پژوهشي مشترك (مبادله اعضاي هيات‌علمي و دانشجويان پژوهشگر مطابق با قوانین و مقررات دو طرف) -  شركت در سمينارها و نشست‌هاي آموزشي- تبادل اطلاعات درزمینه‌های آموزشی و پژوهشی - برگزاری برنامه‌هاي آموزشي تخصصي کوتاه‌مدت - توسعه مراکز تحقیقاتی مشترک، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری مطابق قوانین مربوطه - پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته مطابق مقررات. - همکاری طرفین به امر انتشار کتب و مقالات علمی در مجلات و نشریات علمی يكديگر مطابق مقررات - انجام ساير فعاليت‌های دوجانبه- موردتوافق طرفین قرارگرفته و در نهایت تفاهم نامه امضا و مبادله گردید.

در ادامه نشست، مهندس اطیع اله رسولی و هیأت همراه از مجموعه دانشگاه، مرکز همایش‌ها و خوابگاه‌ها بازدید نمودند.

گفتنی است موسسه SPP یک موسسه آموزش عالی است که به ‌موازات وزارت علوم کشور افغانستان و با همکاری و نظر وزارت اقتصاد این کشور فعالیت می‌نماید و هدف آن حمایت علمی و مالی از دانشجویان افغانستان و کمک به ادامه تحصیل آن‌ها در کشورهای با سطح آموزش عالی بالا و با کمک دولت افغانستان می‌باشد. در حال حاضر، این موسسه علاوه بر ایران، دانشجویان افغانستان را در کشورهای دیگری مانند آلمان، ترکیه، چین، هند، اکراین و تایلند نیز بورسیه می‌کند.

 


١٣:٠١ - شنبه ١١ ارديبهشت ١٤٠٠    /    عدد : ٢٥٨٩    /    تعداد نمایش : ١٧٤٤


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج