چاپ        ارسال به دوست

امضا تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری سیرجان و جیرفت

تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری سیرجان و جیرفت در حضور استاندار کرمان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امضا رسید .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از  پارک علم و فناوری، جلسه ای با حضور دکتر علی زینی وند استاندار کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دکتر زاهدی، حسن پور، دکتر اعظمی، روسای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان (بعنوان رئیس سازمان موسس پارک)، پارک علم و فناوری استان کرمان، دانشگاه صنعتی سیرجان، دانشگاه جیرفت اتاق بازرگانی استان و فرمانداران سیرجان و جیرفت در استانداری کرمان برگزار شد .

ابتدا دکتر زینی وند استاندار کرمان با بیان اهمیت دانش و فناوری در اقتصاد و توسعه استان خواستار همکاری های بیشتر دستگاه ها و ارگانهای دولتی با پارک علم و فناوری استان شد. ایشان در گزارشی به نمایندگان استان اعلام کردند که پارک در سال ۱۴۰۰ در تمامی کارگروه های استان عضو خواهد بود و مدیریت استان در راستای ایفای نقش استانی پارک علم وفناوری در تمامی حوزه ها همکاری خواهد داشت. در پایان استاندار، حضور فعال در همه بخش های اثر گذار استان و برجسته شدن جایگاه پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در استان را خواستار شد.

در ادامه دکتر محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان (بعنوان رئیس سازمان موسس پارک) با اعلام حمایت نمایندگان محترم به ویژه دکتر زاهدی در افزایش بودجه ۱۴۰۰ پارک، بر استقلال مالی پارک تأکید کرد.

سپس دکتر سپهوند رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز با دادن گزارش در مورد روند کاری پارک در یک ماهه اخیر افزودند: در جلسه ای که قبل از سال با استاندار محترم داشتند مقرر گردیده بود طی شش ماه روند تأسیس پردیس های علم و فناوری در سه شهرستان رفسنجان، سیرجان و جیرفت پیگیری شوند، ولی این مهم طی یک ماه ابتدای مدیریت ایشان انجام گرفته است. وی انعقاد تفاهم نامه های تأسیس پردیس های علم و فناوری را گام ابتدایی برنامه ۱۴۰۰ عنوان کردند و گام های بعدی را منوط به کسب مجوزهای لازم از طرف هیأت امنای دانشگاههای فوق و در اختیار گذاشتن فضاها و ساختمان های مورد نیاز پردیس ها به پارک علم و فناوری استان دانست. ایشان بر ضرورت حمایت مسئولین و صنایع بزرگ استان از پارک علم و فناوری جهت تسریع فعالیت ها تأکید کرد.

در ادامه دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد جایگاه پارک علم و فناوری استان و نقش آن در حمایت از شرکت های دانش بنیان و همچنین حمایت های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از این مجموعه عنوان کرد.

 سپس حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز حمایت خویش را از پردیس های ایجاد شده توسط پارک علم و فناوری اعلام کرده و خواستار تسریع در اجرایی شدن این پردیس ها شد.

در ادامه دکتر اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از زحمات مدیریت پارک تشکر کرده و این اتفاق را خوش یمن خواند و حمایت خویش در جهت بهینه سازی پردیس علم و فناوری و همچنین پارک علم و فناوری استان اعلام نمود.

سپس فرماندار سیرجان نیز قول همکاری جهت زیرساخت ها و کمک و رفع موانع احتمالی اعلام کرد.

در ادامه فرماندار جیرفت در خصوص اینکه با تمام امکانات از این پردیس ها و پارک علم و فناوری حمایت خواهند کرد، خود را به عنوان سرباز در اختیار پارک و دانشگاه خواهم بود تا فاز عملیاتی انجام گردد و این امر را منشا خیر و برکت در منطقه جنوب استان دانست.

  در پایان این جلسه در حضور استاندار کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور، سیرجان و بردسیر، جیرفت و عنبرآباد، رئیس اتاق بازرگانی استان، تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری سیرجان و جیرفت به امضای روسای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بعنوان سازمان موسس پارک ، پارک علم و فناوری استان کرمان و دانشگاه های سیرجان و جیرفت رسید و مبادله شد .

 

 


٢٣:١٥ - دوشنبه ٢٠ ارديبهشت ١٤٠٠    /    عدد : ٢٦٠٩    /    تعداد نمایش : ١٦٨٤


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج