چاپ        ارسال به دوست

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در نشست با مدیران واحدهای فناور:

هدف اصلی دانشگاه ها در جامعه توسعه یافته، تبدیل علم به ثروت است

دکتر سید محمد جواد آروین، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در نشست با مدیران واحدهای فناور استان کرمان گفت: امروزه دیگر،آموزش های کلاسیک و پژوهش، اهداف یک جامعه توسعه یافته نیستند بلکه وسایل و ابزاری برای کسب ثروت، رسیدن به رشد و توسعه یافتگی محسوب می شوند.

دکتر آروین ضمن تاکید بر لزوم مطالبه گری شرکت ها در جهت منفعت عمومی گفت: برای پیشبرد اهداف پارک باید ارتباط تنگاتنگی میان شرکت ها و پارک علم و فناوری استان برقرار گردد و مطالبات آنان به گوش مسئولان برسد تا به کمک ابزار و اختیارات موجود امکان حمایت های سازنده از شرکت های دانش محور برقرار گردد.

وی به تلاش های مسئولان سابق پارک علم و فناوری استان کرمان اشاره کرد و افزود: ورود یک نیروی محرکه جدید برای تغییر برخی سیاست ها و تفکرات از اهداف اصلی پارک است.

در ادامه این نشست، جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر سید محمد جواد آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، دکتر مسعود ترکزاده، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر علیرضا گنجویی، معاون فناوری و نوآوری پارک و دکتر ابراهیم جهانشاهی مدیر مراکز رشد واحدهای فناور استان برگزار گردید و مدیران شرکت ها مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند.

 دکتر جهانشاهی در خصوص مشکلاتی که شرکت های مستقر در خصوص استفاده از معافیت های مالیاتی اغلب با آن مواجه هستند؛ عنوان کرد: طبق قانون مصوب، واحدهای فناور مستقر در پارک که دارای مجوز از مدیریت پارک هستند می توانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند و متاسفانه اداره مالیات واژه ی استقرار را به عنوان استقرار فیزیکی تفسیر کرده و امکان استفاده از این معافیت برای شرکت هایی که به صورت فیزیکی در پارک مستقر نیستند؛ سلب گردیده است به همین منظور جلسات متعددی با مسئولان اداره مالیات برگزار شده که با همکاری مسئولان اداره مالیات، این مشکل در آینده رفع خواهد شد.

دکتر ترکزاده در خصوص برگزاری دوره های آموزشی بیان کرد: مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا در پارک علم و فناوری استان با هدف برگزاری دوره های آموزشی راه اندازی گردیده است که کارگاه های مورد نیاز پیشنهاد شده از سوی شرکت ها در شورای راهبردی این مرکز تصویب می گردد و تا پایان سال شاهد برگزاری کارگاه های تخصصی در این مرکز خواهیم بود.

دکتر گنجویی در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی گفت: پارک علم و فناوری طبق تفاهم نامه ای که با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرده است برگزاری این کارگاه ها را در دستور کار خود قرار داده است و به زودی کارگاه های تخصصی در قالب این تفاهم نامه برای شرکت ها برگزار خواهد شد.

دکتر ترکزاده در پایان در خصوص استقرار شرکت ها در ساختمان ها عنوان کرد: عمده حمایت های پارک باید در راستای تجاری سازی، بازاریابی و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی صورت گیرد و حمایت از شرکت ها در قالب تامین فضای استقرار مشکلات ساختاری و اساسی دارد که شرکت های تازه تاسیس و آسیب پذیر اغلب از آن بهره مند نمی گردند.

نشست یادشده سه شنبه سوم بهمن ماه در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

 

 


١٠:٤١ - شنبه ٧ بهمن ١٣٩٦    /    عدد : ٣٢٦    /    تعداد نمایش : ١٦٧٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج