چاپ        ارسال به دوست

توصیف سردار شهید مهدی توسنگ از زبان برادر و یاورعلمی دانشگاه

هفته نیروی انتظامی یادآور رشادت ها و جانفشانی های نیروهای انتظامی است که در راه دفاع از امنیت کشور و آسایش و امنیت مردم شهدای گرانقدری تقدیم نموده اند. به همین مناسبت با روح اله توسنگ یاور علمی و کارمند فضای سبز دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته  و برادر شهید سردار مهدی توسنگ  فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر گفتگو کردیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سردار شهید مهدی توسنگ از شهدای نیروی انتظامی است که در راه مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل شد. سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور درباره این شهید والا مقام گفت: "شهید توسنگ، انسانی شایسته و نمونه‌ای از عزیزان سختکوشی بود که خیلی جا‌ها دست مجموعه انتظامی را گرفت."

روح اله توسنگ از همان ابتدا از خوبی ها و مهربانی های برادر گفت. برادری که به معنای واقعی برادر و پشتیبان خواهران و برادرانش بود و از هر فرصتی برای خدمت به پدر و مادر استفاده می کرد.

وقتی از او خواستم درباره اخلاق برادر شهیدش بگوید با تلاش زیاد بغضش را فروخورد و گفت: " اخلاق بسیار خوبی داشت، نمونه بود، عالی بود. همیشه لبخند به لب داشت. با خواهرها و برادرها مهربان بود".

"از ماموریت که برمی گشت و به خانه می آمد احوال همه را می پرسید. حواسش به همه بود. با مردم بسیار خوب رفتار می کرد. به همکاران احترام می گذاشت. به سربازها احترام می گذاشت."

آقای توسنگ از دوران کودکی و خاطرات برادر بزرگتر و فرزند اول خانواده  اینچنین گفت: برادرم مهدی، نترس بود، ارشد ما بود. روزگاری که همکلاسی های برادرم در تابستان سراغ تفریح و کلاس های مختلف می رفتند او کنار پدر و مادر به کارهای کشاورزی می پرداخت. حتی وقتی لباس پرافتخار نیروی انتظامی به تن کرد و فرمانده هم بود هر زمان وقت می کرد در امور کشاورزی و ... با افتخار و با کمال میل به پدر و مادر کمک می کرد.

به گفته آقا روح اله، حرف برادر در خانه شان جایگاه ویژه ای داشته و از پختگی و درایتی برخوردار بود که پدر و مادر روی حرف او حرفی نمی زدند.

او گفت که مادرشان معمولا هر هفته در خانه جلسه قرائت قرآن و زیارت عاشورا و حدیث کسا برگزار می کند و سردار توسنگ پای ثابت این جلسات بود حتی در آخرین جلسه قرائت قرآن نیز به همراه خانواده حضور داشت و با حالت خاصی دعا خواند، نیایش کرد و درباره امام زمان (عج) توصیه کرد: اگر کسی واقعا بخواهد امام زمان(عج) ظهور کند، باید از خودش شروع کند، همه ما باید از خودمون شروع کنیم.

برادر شهید توسنگ که درامور برگزای نماز جماعت دانشگاه نیز فعال است و با صدای دلنشینی اذان می گوید از ارادت برادر شهیدش به حضرت فاطمه (س) گفت: شهید توسنگ ارادت خاصی به حضرت فاطمه (س) داشت. در ایام فاطمیه حال عجیبی داشت و در مراسم عزاداری شرکت می کرد.

کمک به خانواده های نیازمند، تامین جهیزیه، پیگیری امور مردم از فعالیت های دائمی شهید توسنگ بود که برادر شهید از آنها نام برد و افزود: شهید هر جا که خدمت می کرد به مردم و نیروها کمک می کرد. وقتی محل خدمت ایشان تغییرمی کرد پشت سر او گریه می کردند که چنین فرمانده و نیروی مخلص، خیر و نیکوکاری را از دست می دهند. حتی بعد از شهادت ایشان متوجه شدیم که چه قدر به دیگران کمک می کرده است. امام جمعه شهر ماهان به ما گفت بعضی به دفتر مراجعه می کنند و از کمک ها و کارهای خیر شهید توسنگ تعریف می کنند کارهایی که تا قبل از شهادت کمتر کسی از آنها خبر داشت و شهید بدون هیاهو و پنهانی به دیگران کمک می کرد.

وی درخصوص نحوه شهادت برادر توضیح داد: برادرم به منطقه درگیری با اشرار در محدوده بم می رود. صبح که می‌شود وضو می‌گیرد و نمازش را می‌خواند. بعد از نماز صبح دوباره مشغول به نماز می‌شود که وقتی همرزمش از او علت را می‌پرسد، می‌گوید که این نماز، نماز شهادت است. پس از نماز، برای پاکسازی منطقه حرکت می‌کنند و در درگیری با اشرار تیر می خورند و به گفته همرزمانش لبخندی می‌زند و روی زمین می‌افتند و شهید می‌شوند.

آقای روح اله توسنگ صحبت هایش را با اشاره به آیه  های قرآن اینگونه پایان داد: شهداء انسان های برگزیده خداوند هستند. شهداء زنده اند و نزد خدا رزق و روزی دارند. دلم که می گیرد می روم گلزار شهدای ماهان، گاهی زیر درخت های دانشگاه به یادش می افتم، دلتنگش می شوم و گریه می کنم. امیدوارم شهید مهدی ما را شفاعت کند و دستمان را بگیرد. برادرم نمونه بود. عالی بود. مرد خدا بود. مهربان بود


١٠:٥٨ - شنبه ١٦ مهر ١٤٠١    /    عدد : ٣٣٨٨    /    تعداد نمایش : ١٤٤٠


کاربر مهمان
1401/07/16 12:18
0
0
روحش شاد و یادش گرامی
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج