چاپ        ارسال به دوست

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور بر مزار شهید باقدرت؛

تجدید میثاق کارکنان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با آرمان های شهدا

جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با حضور بر تربت پاک شهید حاج محمد باقدرت، با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید پیمان کردند.

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در این مراسم با تجلیل از جان فشانی شهدا گفت: شهید باقدرت به عنوان نخستین شهید انقلاب اسلامی در کرمان و سایر شهیدان از حیات خود گذشتند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی به پیروزی برسد و برای ایرانیان عزتمندی و سرافرازی بیافریند.

دکتر آروین، پیشرفت کشور در زمینه های  مختلف بویژه علم و فناوری را نتیجه و ثمره خون شهدا دانست.

دکتر آروین تصریح کرد: کارکنان و دانشجوبان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان همراه با جامعه دانشگاهی در مسیر شناساندن و حفظ دیدگاه های امام راحل  و توسعه و پیشرفت کشور تلاش می کنند.

این مراسم عصر یکشنبه پانزدهم بهمن ماه برگزار شد و فرزند شهید باقدرت به بیان ویژگی های اخلاقی و مبارزاتی پدر شهیدش پرداخت.

قدرت الله باقدرت که در زمان شهادت پدر، سه سال داشته است گفت: پدرم دوستی به نام آقای امین زاده داشت و سال 1341 در مسجد به او می گوید: "امین زاده من در رکاب امام زمان شهید خواهم شد."

فرزند شهید باقدرت از زبان مادر مرحومش گفت:"دیدار امام  خمینی  (ره) یکی از آرزوهای پدرم بود.

مهندس باقدرت افزود: روز 24 مهر 57 زمانی که پدرم می خواسته به قصد شرکت در مراسم مسجد جامع،  از خانه خارج شود عمه ام جلوی او را  می گیرد و تقاضا می کند آن روز را بیرون نرود . اما پدرم به ایشان می گویند: من باید بروم، ما باید جوابگوی آقا امام زمان (عج) باشیم.

قدرت الله باقدرت بابیان اینکه برادر کوچکترم در زمان شهادت پدرم 6 روزه بود افزود: پدرم سپس به برادر بزرگترم توصیه می کند مواظب مادر و خواهر و برادرانش باشد و به سمت مسجد جامع می رود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، شهید"محمد باقدرت جوپاری" هفتم اردیبهشت ماه 1315، در شهر جوپار از توابع شهرستان کرمان به دنیا آمد، پدرش"محمود"  و مادرش" زهرا" نام داشت.

 خواندن قرآن را می دانست، سال 1340 ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پنج فرزند(چهار پسر و یک دختر) بود و بیست و چهارم مهر 1357، در حادثه آتش سوزی مسجد جامع کرمان توسط عمال رژیم پهلوی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

مزار شهید حاج محمد باقدرت در بهشت زهرای شهر کرمان و ابتدای جاده جوپار واقع است.

 

 


٢١:٥٨ - يکشنبه ١٥ بهمن ١٣٩٦    /    عدد : ٣٤٢    /    تعداد نمایش : ٢٠٠٢


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج