چاپ        ارسال به دوست

قرار گرفتن دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در جمع دانشگاه‌های حائز رتبه کشورهای گروه D8

طبق گزارش موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در رتبه بندی سال 2021، جزو دانشگاه های حائز رتبه کشورهای گروه D8 قرارگرفت.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8 که شامل 463 دانشگاه از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، اندونزی، پاکستان، مالزی، مصر، بنگلادش و نیجریه می‌باشد، تعداد 74 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران حضور دارند. از بین این تعداد، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه های ۳،5  و14 به ترتیب رتبه های اول تا سوم جمهوری اسلامی ایران را از آن خود کرده اند. در این رتبه بندی دانشگاه های مالایا از مالزی، دانشگاه کامستس اسلام آباد از پاکستان، دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه قاهره از مصر و دانشگاه تهران از ایران به ترتیب رتبه های اول تا پنجم این رتبه بندی را به دست آورده اند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاههای کشورهای گروه D8 در معیارهای خود، پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی را مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهد.

 


١٤:٠٨ - شنبه ٣٠ مهر ١٤٠١    /    عدد : ٣٤٢٧    /    تعداد نمایش : ٨٦٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج