چاپ        ارسال به دوست

استان كرمان ميزبان ۱۱ شهيد گمنام خواهد بود؛

شهيد گمنام در دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته آرام مي گيرد

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان كرمان گفت: همزمان با سراسر كشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله عليها در استان كرمان ميزبان ۱۱ شهيد گمنام خواهد بود و يكي از شهداي گمنام در دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته آرام مي گيرد.

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه، سرهنگ محمود مهدوي فرد امروز20 آذرماه اظهار كرد: توليت شهداي گمنام در كشور به عهده بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس است و امور جانمايي، تشييع و خاكسپاري شهداي گمنام به عهده اين نهاد است.

وي افزود: تا امروز بيش از ۲۰۰ درخواست مردمي و مسئولان استان كرمان را از نقاط مختلف براي حضور شهداي گمنام داريم و با بررسي، ۲۵ اولويت با توجه به مدت زمان درخواست‌ها و موقعيت‌هاي جغرافيايي، براي سال جاري در نظر گرفته شده و بعد از بررسي تهران، تا امروز با ۱۵ مكان در استان موافقت شده است.

مهدوي فرد بيان كرد: اولين شهيد گمنام در روز شهادت امام علي عليه‌السلام در ماه رمضان در كرمان خاكسپاري شد و سه شهيد بعدي در پايان ماه صفر و هفته دفاع مقدس در تكاب شهداد، كوهپايه و فتح آباد زرند خاكسپاري شدند.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان كرمان در ادامه بيان كرد: همزمان با سراسر كشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله عليها در استان كرمان نيز ميزبان ۱۱ شهيد گمنام خواهيم بود.

وي با اشاره به اينكه اين شهداي گرانقدر در شش شهرستان استان تشييع و تدفين مي شوند، بيان كرد: شش شهيد در سطح شهر كرمان (در ستاد فرماندهي ارتش، دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته، پارك پزشك در بلوار پزشك، پارك شهداي گمنام خيابان شهيد آيت‌الله دستغيب، يك شهيد در زمين ورزشي روستاي سعيدي و يك شهيد در پارك شهيد مطهري كرمان تدفين خواهند شد.

مهدوي فرد افزود: پنج شهيد گمنام ديگر در شهرهاي رفسنجان، هماشهر سيرجان، بلوك جيرفت، قطب آباد بم و نظامشهر نرماشير تشييع و خاكسپاري مي شوند.

وي با اشاره به اينكه كوچك ترين شهيد گمنام ۲۳ ساله و بزرگ ترين شهيد ۴۵ ساله است، اظهار كرد: اين شهدا متعلق به عمليات‌هاي بدر، خيبر، كربلاي پنج و شش و تك دشمن در سال ۶۷ هستند.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان كرمان گفت: استقبال از اين شهداي گمنام (شهدائي كه در شهر كرمان تدفين مي‌شوند) سوم دي ماه ساعت هشت صبح در فرودگاه كرمان خواهد بود و شهدايي كه در شهرستان هاي ديگر تدفين مي‌شوند، از تهران به شهرستان محل دفن اعزام خواهند شد.

وي بيان كرد: سعي داريم تجمع فاطميون را ششم دي ماه در شهر كرمان با حضور مردم، هيئت‌هاي مذهبي و خانواده شهداء با حضور شهداي گمنام برگزار كنيم و بعد از اجراي مراسم، شهداء تشييع و تدفين مي‌شوند كه ساعت تجمع در روزهاي آينده اطلاع رساني خواهد شد.

 


١٤:٤٠ - يکشنبه ٢٠ آذر ١٤٠١    /    عدد : ٣٥٧٨    /    تعداد نمایش : ١٠٠٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج