چاپ        ارسال به دوست

با حضور معاونان اداری مالی و فرهنگی دانشجویی؛

تقدیر از مدیر و کارشناسان دفتر مديريت امور فني و نظارت بر طرحهاي عمراني دانشگاه

دکتر امین باقی زاده و دکتر روح اله فدائی نژاد معاونان اداری مالی و فرهنگی دانشجویی با حضور در دفتر مديريت امور فني و نظارت بر طرحهاي عمراني دانشگاه از دکتر مجتبی قاسمی مدیر و کارشناسان فنی و مهندسی تقدیر کردند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه شنبه ششم اسفندماه به مناسبت روز مهندس و بزرگداشت دانشمند بزرگ ايراني خواجه نصيرالدين طوسي، دكتر امين باقي زاده معاون اداري مالي دانشگاه و دكتر فدايی نژاد معاون فرهنگي و دانشجویی دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتی و فناوری پیشرفته با حضور در دفتر فني از مدیر و كارشناسان فني دانشگاه به پاس تلاشهاي كاركنان اين مجوعه با اهداء لوح قدرداني کردند.

معاونان دانشگاه در این دیدار فعالیت های دفتر فنی و مهندسی را در افزایش بهره وری در دانشگاه موثر دانسته و خاطرنشان کردند: روز مهندس فرصتی برای پاسداشت خلاقیت، ابتکار و و نوآوری در زمیه اندیشه و عمل است.

ایشان با اشاره به رشته های مهندسی در دانشگاه تصریح نمودند: دانشجویان و دانش آموختگان با رعایت مقررات مهندسی، حفظ اخلاق حرفه ای و با استفاده از خلاقیت و نبوغ جوانی همانند بزرگانی چون خواجه نصیر الدین طوسی نام ایران اسلامی را پر آوازه تراز دیروز خواهند کرد.

در این دیدار دکتر قاسمی مدیر دفتر فنی و مهندسی دانشگاه امید به پیشرفت و نوآوری در جهان را از آثار  وجود خلاقیت مهندسان دانست.

وی از حضور معاونان دانشگاه در دفتر فنی تشکر کرد و آن را مایه انگیره بیشتر در امور دانست.

به گزارش روابط عمومی، پنجم اسفند به افتخار روز تولد خواجه نصیرالدین، به عنوان روز مهندس نام گذاری شده است. پس از فتح بغداد و سقوط عباسیان، خواجه نصیر ماموریت یافت تا رصدخانه مراغه را ترتیب دهد. او جماعتی از ریاضی دانان بزرگ را گردآورد و کار احداث رصدخانه را در سال 657 ق آغاز کرد.

خواجه نصیرالدین، با این کار، عالمان بزرگ زمان را که پراکنده بودند در یک مکان، جمع کرد و همچنین کتابخانه ای عظیم در محل رصدخانه مراغه احداث نمود. وی برای تهیه کتاب های مورد نظر، کتبی از بغداد، شام و شمال آفریقا و اطراف و اکناف ایران فراهم نمود و کتابخانه ای با بیش از 400 هزار جلد کتاب، ایجاد کرد. عمر خواجه از این پس در خدمات علمی گذشت.

 

 


١٤:٢٠ - شنبه ٦ اسفند ١٤٠١    /    عدد : ٣٧٧٦    /    تعداد نمایش : ٧٥٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج