چاپ        ارسال به دوست

آماده تربیت تسهیلگران بومی در حوزه کسب و کارهای نوپا هستیم

دکتر مسعود ترکزاده ماهانی سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان با تاکید بر لزوم اشتغال زایی دانش بنیان در کشور گفت: آماده تربیت تسهیلگران کسب و کارهای نوپا در حوزه های مختلف هستیم.
دکتر ترکزاده در آیین پایانی رویداد فاراتون در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: باید به سمت کسب و کارهای جدید که نیاز به سرمایه گذاری پایینی دارند برویم و استارتاپ ها در این زمینه راهگشا هستند.
رییس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی با انتقاد از متناسب نبودن انباشت علمی با اثرگذاری علمی در کشور، بر سیاستگذاری صحیح در حوزه کسب و کار و حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.
دکترترکزاده ماهانی از فعالیت استارتاپ ها و توسعه فضای کسب و کار در استان تقدیر نمود و حمایت از ایده های کسب و کار از مرحله طرح ایده تا مرجله اجرا را مهم خواند.
همچنین رییس پارک علم و فناوری استان کرمان از برگزارکنندگان استارتاپ ها خواست، اولویت های استان را برای رونق کسب و کار در نظر بگیرند و در عین حال به آسیب شناسی رویدادهای استارتاپی در گذشته بپردازند تا دچار استارتاپ زدگی نشویم.
وی در همین راستا، تربیت منتور ها (تسهیلگران) در حوزه کسب و کار استان را با اهمیت توصیف کرد.
برپایه این گزارش،یک تسهیلگر (منتور) کسب‌ و‌کار با توجه به رشد حرفه‌ای و توسعه مهارت‌های بین فردی و متقابل کارمندان تازه کارش، از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند و بویژه کمک می‌کند تا این کارمندان گزینه‌ها و انتخاب‌های حرفه‌ای خود را کشف کنند، اهداف توسعه را تعیین کنند، ارتباطات جدید ایجاد کنند و منابع را به خوبی شناسایی کنند. در این روش، یک منتور به عنوان الگو و مشاوری حرفه‌ای برای کارمندان عمل می‌کند.
همچنین فاراتون رویدادی است که در آن ایده‌پردازان، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان کسب‌وکار گرد هم میآیند تا با تمرکز بر روی حل "مسایل واقعی" ایده‌های نوآورانه خود را جهت شرکت در مسابقه ارایه دهند. رویداد فاراتون با شعار "راه‌درازی در پیش است" میخواهد نشان دهد ایجاد یک کسب و کار جدید مسیری است طولانی، و حتی "فراتر از یک ماراتون". میخواهد نشان دهد برای رسیدن به موفقیت تنها کافی نیست دونده خوبی بود بلکه میبایست یک "ماراتونیست" بود. برگزارکنندگان رویداد سعی کرده‌اند این نگاه را در وهله اول در فرمت رویداد خود متبلور سازند و برخلاف بسیاری از رویدادهای چندروزه استارتاپی، آن را در مسیری "فراتر از یک ماراتون"، در بازه زمانی چهار هفته‌ای و در سه گام اجرا کنند.
فاراتون در سه مرحله اجرا شد طرح مساله، ارایه فرصت و تیم سازی مرحله نخست آن بود. کارگاه آموزشی و مربیگری و منتورینگ مجازی مرحله دوم و نهایی سازی، داوری و معرفی برنده ها
مرحله سوم و پایانی آن بود که در مرکز همایش های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد.
این رویداد از 19 بهمن آغاز و امشب در مرکز همایش های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با معرفی تیم های برگزیده به کار خود پایان داد.


٢١:٠٢ - جمعه ١١ اسفند ١٣٩٦    /    عدد : ٣٨٣    /    تعداد نمایش : ٣٥٨٨


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج