چاپ        ارسال به دوست

پژوهشگر دانشگاه تحصيلات تكميلي كرمان اطلس محيط زيست منطقه 16 تهران را بروزرساني كرد

عضو هيات علمي گروه محيط زيست  دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته كرمان طرح پژوهشي بروزرساني اطلس محيط زيست منطقه 16 و حريم شهرداري تهران را اجرا كرد.

 به گزارش روابط عمومي دكتر حسين وحيدي با بيان اينكه اطلس محيط زيستي شهري؛ شناخت وضعيت عوامل محيطي و محيط زيستي از منظر آلايندگي، مديريت انرژي و تنوع زيستي در مناطق و حريم شهر را شامل مي شود افزود: نتايج اين طرح­ها، مديران و تصميم­گيران شهري را قادر مي­سازد تا به روندهاي جديد، رويدادها، چالش­ها و فرصت­هاي محيط زيست شهري در چـارچوب چشم­انداز و مأموريت­شان پاسخ داده و در صورت اجـراي راهكارهاي مديريتي پروژه در حــوزه­هاي راهبردي و عملياتي شهر تأثيرگذار باشند.

به گفته وي دستاوردهاي اين طرح را مي­ توان به ­عنوان يكي از زيرساخت­ هاي اطلاعاتي در راستاي توسعه پايدار و شهر هوشمند در نظر گرفت.

دكتر وحيدي با اشاره به اينكه در طرح حاضر سعي بر تدوين اطلس محيط زيستي شهرداري تهران و حريم شهري با تمركز بر منطقه 16 شهرداري تهران شده است انجام بازديدهاي ميداني سيستماتيك، تهيه اطلاعات مكاني به­ روز و ساختارمند، جمع ­آوري اطلاعات ميداني از نهادهاي مرتبط، تهيه و طراحي پايگاه­هاي داده مكاني (GeoDatabase) و ارائه راهكارهاي اجرايي و عملياتي با توجه به ارزيابي­هاي محيط زيستي، فني و اقتصادي از مهم­ترين اقدامات انجام طرح برشمرد.

وي تهيه و طراحي اطلس محيط زيستي منطقه 16 شهرداري تهران و حومه؛ تهيه پايگاه اطلاعات مكاني(GeoDatabase) در راستاي توسعه زيرساخت اطلاعاتي شهر هوشمند را از دستاوردهاي اجراي طرح دانست و گفت: ارائه پيوست اجرايي و عملياتي راهكارهاي بهبود وضعيت محيط زيست به­همراه ارزيابي­هاي فني، محيط زيستي و اقتصادي نيز با انجام طرح محقق شد.

برپايه اين گزارش طرح يادشده در قالب طرحهاي خارج از موسسه توسط گروه كارآفريني و ارتباط با صنعت دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته كرمان انجام شد.


 


١٣:٥٩ - دوشنبه ٢٩ خرداد ١٤٠٢    /    عدد : ٣٩٦٥    /    تعداد نمایش : ٩١٧


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج