چاپ        ارسال به دوست

نشست رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با استاندار

دکتر قوام رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان که روز سه شنبه 9 آذر ماه در استانداری کرمان با حضور  دکتر گنجویی دبير علمی و حجت الاسلام سدري دبیراجرایی جشنواره و مدير شرکت ارس ديبا صورت گرفت؛ گفت: تجاری سازی فناوری های پیشرفته جز وظایف اصلی پارک های علم و فناوری است؛  در همین راستا جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته در هفتم و هشتم بهمن ماه از سوی پارک علم و فناوری در جزیره مرجانی كيش و با حضور جمعي از سرمايه گذاران داخلي و خارجي برگزار می شود.

 دکتر قوام در ادامه افزود: پارک علم و فناوری استان کرمان از سال گذشته با افتتاح مرکز مبادلات تجاری فناوری پیشرفته و برگزاری جشنواره های تجاری سازی در حوزه تجاری سازی محصولات شرکت ها در پارک های کشور فعالیت موثری کرده است.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: شناسایی ایده های برتر و معرفی آن ها به سرمایه گذاران، جهت دهی به ایده ها، تبدیل دانش به ثروت و تقویت و بارور کردن بنیه دانش در زمینه کارآفرینی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

دکتر قوام با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت بازاریابی فناوری های پیشرفته و نمایشگاه جانبی معرفی فناوری های پیشرفته گفت: ترویج فرهنگ پسندیده وقف فناوری از دیگر مواردی است که در این جشنواره با برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص ارتقا فرهنگ وقف فناوری مطرح می شود.

در ادامه وی عنوان کرد: در سال 94 شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان 66.7 درصد از کل صادرات محصولات دانش بنیان پارک های علم و فناوری کشور را به خود اختصاص داده اند.

دکتر قوام در این دیدار از تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان و راه اندازی دفتر مالکیت فکری و معنوی در پارک علم و فناوری استان کرمان خبر داد و این دو رویداد را در رشد و توسعه استان کرمان تاثیرگذار دانست.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان هم با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در توسعه تجاری سازی فناوری های پیشرفته استان گفت: حضور سایر دستگاه های استان در این جشنواره در توسعه اقتصاد مقاومتی موثر خواهد بود.


١٧:١٢ - يکشنبه ٢٠ فروردين ١٣٩٦    /    عدد : ٨    /    تعداد نمایش : ١٨٣٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج