چاپ        ارسال به دوست

با امضای تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان کرمان؛

درهای پارک علم و فناوری کرمان به روی شرکتهای فناور حوزه فرهنگی گشوده می شود

روسای پارک علم و فناوری و رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان پ تفاهم نامه ای را امضا کردند که با تکیه بر توسعه زیست بوم فناوری از صنایع فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و شرکت های فناور حوزه فرهنگی حمایت می شود.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری هدف از انعقاد تفاهم نامه که 25 دی ماه به امضای دکتر فرشید کی نیا رئیس پارک علم و فناوری و دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان رسید همكاری و مشاركت در زمينه فعاليت‌های خاص آموزشی و پژوهشی، فرهنگی خدمات مشاوره‌ای و برگزاری همايش‌ها، سمينارها، وبينارها و كارگاه‌های تخصصی، طراحی، اجرا، نظارت و پايش پروژه‌های پژوهشی، آموزشی با بكارگيری امكانات، تسهيلات و خدمات طرفين از مفاد تفاهم نامه  است.

همچنین اجرای دوره‌های آموزشی، پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی و فرهنگی مشترك و افزايش تعاملات بين‌بخشی و توسعه كمی و كيفی همكاری‌های علمی و بنيادی؛ تاليف، ترجمه، چاپ و انتشار مقالات، كتب و جزوات آموزشی و پژوهشی مشترك، بسترسازی برای استفاده از ظرفيت واحدهای فناور و توسعه كارآفرينی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و ساير همكاری‌های لازم در اين خصوص كه طرفين قادر به انجام آن باشند از اهداف دیگر تفاهم نامه است.

 رئیس پارک علم و فناوری کرمان در آئین امضای تفاهم نامه درسخنانی به نحوه فعالیت پارک علم و فناوری کرمان پرداخت و گفت:« پارک علم و فناوری یک دستگاه دولتی، حمایتی و تسهیل‌گر است که هیچ انتفاعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور زیرمجموعه خود دریافت نکرده و از هیچ‌گونه حمایت و کمک به آن‌ها دریغ نمی‌کند.»

 

 دکتر کی‌نیا افزود:« اکنون برخی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان قوام یافته ضمن رفع نیاز کشور در حوزه‌های تخصصی خود به صادر کردن محصولات و خدمات به کشورهای همسایه پرداخته‌اند که مایه دل‌گرمی من و همکارانم در پارک علم و فناوری کرمان است.»

در ادامه دکتر بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به سابقه فعالیتی جهاد دانشگاهی به معرفی برخی پروژه‌های صنعتی و فرهنگی این مجموعه پرداخت.

او به برخی موفقیت‌های جهاد دانشگاهی در تبدیل پژوهشهای کاربردی حوزه فولاد و کنسانتره به محصولات تجاری و خودکفایی و بومی‌سازی در این بخش و تولید دستگاه فرآوری آهن اشاره کرد.

در این نشست همچنین ٰرئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان از تشکیل شورای فرهنگی و تدوین برنامه‌ای فرهنگی با عنوان کرمان تا فارس با هدف گرامی‌داشت جایگاه شهدای والا مقام هر استان نظیر شهید سلیمانی در کرمان به صورت پایلوت و سپس اجرای این طرح در سایر شهر‌ها خبر داد.

او همچنین اجرای برخی طرح‌های فرهنگی نظیر خبرنگار قرآنی را از پروژه‌های فرهنگی موفق جهاد خواند.

در پایان دکتر کی‌نیا با مهم شمردن فعالیت‌های فرهنگی خواستار حمایت همه‌جانبه از صنایع فرهنگی و اجتماعی در ذیل تفاهم‌نامه مذکور شد.

 

در این جلسه که در پارک علم و فناوری برگزار شد دکتر رنجبر معاون پژوهشی و خانم دکتر بی‌جامی مدیر برنامه ریزی و توسعه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کرمان؛ حسین ابراهیمی رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه و خانم دکترمعرف از کارشناسان پارک علم و فناوری کرمان نیز حضور داشتند. 

 


١٠:٠٩ - چهارشنبه ٢٨ دی ١٤٠١    /    عدد : ٣٦٨٥    /    تعداد نمایش : ١٩١٢


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج






اطلاعیه ها (بایگانی)