چاپ        ارسال به دوست

دکترحسین محبی؛

آیت الله دکتر بهشتی، نماد عدالت و تعهد به ارزش‌های انقلابی و اسلامی است

 

به نام خداوند بخشنده و مهربان

با سلام و احترام؛

 

همزمان با فرارسیدن هفته قوه قضاییه، این فرصت را مغتنم شمرده و از تلاش‌ها و کوشش‌های بی‌وقفه قضات، کارکنان و همه دست‌اندرکاران این نهاد مقدس که با ایمان و اعتقاد راسخ به اصول عدالت و انصاف، در راستای تحقق بخشیدن به حقوق شهروندی و ارتقاء سطح عدالت در جامعه کوشا هستند، قدردانی نمایم.

 

همچنین، در این ایام مبارک، یاد و خاطره شهید بزرگوار، آیت الله دکتر بهشتی، که نماد عدالت و تعهد به ارزش‌های انقلابی و اسلامی است، را گرامی می‌داریم. ایشان با نگاهی عمیق به مسائل حقوقی و قضایی و با تأکید بر اصول اخلاقی و انسانی، الگویی برجسته برای همه قضات و دست‌اندرکاران نظام قضایی محسوب می‌شوند. تلاش‌های ایشان در راه احقاق حق و اجرای عدالت، همواره مایه الهام و راهنمایی برای نسل‌های آینده خواهد بود.

 

بی‌شک، ادامه راه ایشان و پیروی از اصول و ارزش‌هایی که آیت الله بهشتی بر آنها تأکید داشت، می‌تواند در تحکیم بنیان‌های عدالت و ارتقاء سطح حقوقی جامعه ما نقش بسزایی داشته باشد.

از این رو، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهید بهشتی، بر آموزش و ترویج این ارزش‌ها در بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی تأکید می‌ورزد.

 

قوه قضاییه به عنوان یکی از سه رکن اصلی حکومت، نقش بسزایی در حفظ نظم و امنیت، اجرای عدالت و تضمین حقوق اساسی شهروندان دارد. این هفته فرصتی است تا یادآوری کنیم که عدالت، پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای است و بدون آن، دست‌یابی به آرمان‌های بزرگ ملی میسر نخواهد بود.

 

 

در این راستا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته نیز با تأکید بر اهمیت قانون‌مداری و اجرای دقیق قوانین، همواره سعی در ترویج فرهنگ عدالت و احترام به حقوق فردی و اجتماعی داشته است. ما معتقدیم که توسعه علمی و فناوری تنها در سایه‌ی حکمرانی خوب و اجرای عدالت ممکن است و این دو عنصر، دو رکن اساسی برای پیشرفت پایدار هستند.

 

در پایان، ضمن تبریک مجدد به مناسبت هفته قوه قضاییه، برای تمامی قضات، وکلا، کارکنان دادگستری و دست‌اندرکاران نظام قضایی کشور، آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و امیدوارم که همواره شاهد ارتقاء سطح عدالت و احقاق حقوق در جامعه‌مان باشیم.

 

 

با احترام فراوان،

 

 

دکتر حسین محبی

 

 

 


٠٩:٥٥ - شنبه ٢ تير ١٤٠٣    /    عدد : ٤٨١٦    /    تعداد نمایش : ٣٦٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج






اطلاعیه ها (بایگانی)