شرح وظایف مدير برنامه، بودجه و تشكيلات - انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه با هماهنگی معاونت اجرایی و پشتیبانی - همکاری با مدیران و روسای واحد ها در امر تهیه و تنظیم بودجه و جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامهها و اعتبارات مورد پیشنهاد - تلفیق و تنظیم بودجههای پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی کلی - ابلاغ بودجه مصوب هر یک از واحدها ( در صورت نیاز) و نظارت بر حسن اجرای آن از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها و دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی - نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجهای بر حسب فعالیت و برنامههای اجرایی مرکز و نظارت بر اجرای بودجه واحدها - بررسی و مبادله موافقتنامههای مربوط به فعالیتهای جاری و عمرانی - مطالعه و بررسیمداوم وظایف سازمانی مرکز و واحدها و چگونگیگردشکار در آنها با توجه بهبرنامه توسعه - انجام بررسیهای سازمانی به منظور برنامهریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز با همکاری مدیریت امور اداری - تهیه و تنظیم ساختار سازمانی (نمودار سازمانی، شرح وظایف و پستهای سازمانی) و متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه با همکاری واحدهای ذیربط - برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات - تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها، نیروها و عوامل موجود در واحدهای تابعه (پرسنلیو بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت - شرکت فعال در شوراها، کمیتهها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط - برنامهریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهرهوری در فرایند آموزش تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی - برنامهریزی و نظارت بر طراحی، بهینهسازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و موردنیاز جهت اجرای برنامههای توسعه آموزش عالی - انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای مورد عمل در مرکز - ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامههای تحول اداری و بهرهوری - اجرای برنامههای آموزشی، کارگاههای آموزشی، برگزاری سمینارها و گردهمایی در ارتباط با تحول اداری و بهرهوری - انجام سایر امور محوله از طرف ریاست
|